Se enkelt indlæg
Gammel 08-07-2006, 10:53   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ledighedsydelse?

Hej Jh.

Har du søgt aktindsigt ?
Mange gange er det den første advarsel til kommunen om at nu sker der altså noget.

Hvis ikke du har, så syntes jeg at du skal gøre det hurtigst muligt, i begæringen om aktindsigt er det vigtigt at du gør opmærksom på at du forventer et at få dine akter inden for de lovbefalet 10 dage (om ikke andet så kan det altid være meget godt at se hvad de har at skrive om en)

Samtidig med at du beder om aktindsigt kunne det måske være meget smart at lige lave en skrivelse hvori du skriver at du har sendt en anke til dem den og den dato og at du stiller dig uforstående over for at du endnu ikke har hørt noget fra det socialeankenævn, og at du udbeder dig en forklaring om dette.

Pænt kan du formulere det ved at feks at skrive.

Da jeg endnu ikke har hørt nogen afgørelse fra det sociale ankenævn, vedr min ansøgning om førtidspension, drager jeg den konklusion at kommunen endnu ikke har fremsendt min anke.

Hvis dette er tilfældet så vil jeg gerne og senest inden for ti dage, udbede mig en forklaring om hvad der sker i min sag.

Din sag lyder ret hengemt, og det ser desværre ud til at det overgår mange mennesker, forstået på den måde at hvis man ikke har ressourcer til at modsætte sig systemet, og finde de rigtige knapper at trykke på, ja så lader (nogle) kommuner og sagsbehandlere ens sag flyde, lige så længe man ikke gør noget...

Det er stærkt kritisabelt, da det jo netop drejer sig om syge mennesker der beder om hjælp, og kommunen åbenbart arbejder lidt ud fra devisen går den så går den, og netop de mennesker der magter mindst er de mennesker der må formodes at have den største brug for hjælp.
Og de derfor ryger i et større og større hul, og har en enormet dårlig livskvalitet under vejs..


Det kunne være meget intressant at høre hvilke kommune du kommer fra.

Held og lykke med det hele, og hvis du mener at vi på nogen måde kan hjælpe dig her på siden, så skal du endelig bare skrive ..


MVH
Hejdien
  Besvar med citat