Se enkelt indlæg
Gammel 04-10-2011, 18:33   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Tak webmaster, rart at en anden også lige forstod det på samme måde.

Det med at de er på lige fod er dog ikke helt rigtigt. Kan dog godt se grunden til, at det er sådan. Det er altid sagsbehandleren der afgør sagerne på kommunens vegne uanset hvad. Ikke lægekonsulenten. Hvis en lægekonsulent skrev, at "vedkommende ikke opfylder betingelserne", men at sagsbehandleren så tænker "jamen det er vedkommende da", så har sagsbehandleren det sidste ord. De behøver faktisk ikke følge alt hvad en lægekonsulent siger, for netop lægekonsulentens rolle i virkeligheden er blot at oversætte. Det er sagsbehandlerne, der har kompetencen til at afgøre og ansvaret. Ved godt det er trist, at det ses, at lægekonsulenter skriver noget, som de ikke bør gøre.... Det kan en sagsbehandler så se bort fra, såfremt de opdager, der er noget ragende galt. Det er set herinde, at nogen har oplevet at få noget ud af at klage over en lægekonsulents måde at skrive en vurdering på... Jeg synes, at mange sagsbehandlere går meget op i, hvad lægekonsulenterne skriver og retter sig helt 100 % efter dem og glemmer deres eget ansvar, trist. Sådan at lægekonsulenter på den måde bliver på lige fod med sagsbehandlere, når der intet lov er om dem.. Det er den udvikling, jeg oplever det, når jeg har læst fra de mange vurderinger, som nogle har skrevet om herind på K10.

Synes det er virkelig interessant, at den er kommet til en minister, det er da på tide, at der må laves en lovgivning om lægekonsulenters måde at administrere sager på. Det trænger der virkelig til!

Sidst redigeret af curls; 04-10-2011 kl. 19:13.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat