Se enkelt indlæg
Gammel 28-09-2011, 17:26   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af øbo Se meddelelser
jeg er blevet ringet op at min arbejdsprøvnings sted var ok med skånehensyn men brevet det var formuleret dårligt,men jeg skulle søge kontant hjælp til d 1 okt,da min sag og andres skulle op til møde i morgen og mit dagpengestop er til fredag d 30 sept,men så jeg ved ikke om jeg kan aflevere ansøgning i morgen på §17 på foreliggende grundlag,hvis de har nået at holde mødet men tak for gode råd
Har du fået et brev om begrundelse for sygedagpengestop? hvis nej, så bed dem om at de SKRIFTLIGT skal skrive afslaget til dig..... For det er netop her, de skal begrunde deres stop af sygedagpenge... De bør ikke bare henvise dig til kontanthjælp.

Basco henviser f.eks. til retsikkerhedsloven §7. De skal ligesom finde ud af, hvordan du kan hjælpes videre... Og det er ikke bare "du skal søge kontanthjælp". Det må de ikke...

Får du afslaget skriftlig, så kan du klage over afgørelsen. Giv ikke klagen til din sagsbehandler, men du kan aflevere den til skranken og få en kvittering på, at de har modtaget din klage over afgørelsen. Husk at skrive KLAGE OVER STOP AF SYGEDAGPENGE. (eller lignende så de er obs på, hvad slags klage det er)

Er du ikke blevet partshørt før afgørelse, bør du også klage over dette. Du bør i forbindelse med partshøring (en form for høring) have retten til at se alle akter, som de lægger grund for afgørelsen. Da man her har retten til at komme med noget til dem, hvis der er noget, de mangler eller der er nogle fejl.

Når din sygdom er stationær og har en nedsat funktionsnedsættelse, håber jeg da, de har lavet en ressourceprofil på dig? Hvis ikke, vil jeg næsten tro, at de burde have lavet det - tror jeg at ankenævnet vil sige. (og måske give dig forlængelse efter punkt nr. 4 i sygedagpengeloven)

Tag kampen op!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat