Se enkelt indlæg
Gammel 28-09-2011, 17:15   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du får den samme fuld løn, som du plejer, hvor arbejdspladsen får refusion.... Der er ikke kommet nogen ny lov om, at man får kun løn for de timer, man arbejder....

Sig aldrig selv op. Hvis du gør, så vil du miste retten til ledighedsydelse. Og du vil kun få særlig ydelse indtil du finder et nyt job. Og her vil man så skulle arbejde i mindst 9 måneder samlet for at få retten til ledighedsydelse igen, såfremt man blev ledig.

Læs pjecen om de gældende regler, hvis du ikke har fået ordenlige informationer fra jobcentret, for her vil du kunne finde meget, som gælder for fleksjobbere:
http://www.clh.dk/?id=1474

Men ja det burde være en ret for os fleksjobbere også at have lov at sige op på samme vilkår som alle andre. Det undrer mig, at du ikke har fået det at vide fra jobcentret. Synes mange herinde ikke får det at vide, det er ret dårligt, da det efter min mening bør være en vejledningspligt til fleksjobbere, at vi er stavbundet i et job, hvis vi ikke kan finde et andet.... Sådan er det desværre lige nu. Men jeg ved, at de har tænkt på det, da de har som et forslag til fleksjobbere i den reform, de laver, at fleksjobbere også skal have retten til at sige op. At det skal være på samme vilkår som de andre. Det har jeg læst. Reformen (om efterløn, fleksjob osv...) er jo ikke godkendt eller noget. Om den overhovedet vil det, må vi jo se. Det vil nok komme frem i medierne. Ellers kan man kontakte fagforeningen for de seneste oplysninger, hvis behovet opstår.

Råd og vejledning bør du også kunne hente hos din jobkonsulent fra jobcentret.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat