Se enkelt indlæg
Gammel 06-01-2008, 18:54   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, og at folkepensionister gerne må tjene op til 100.000 pr. år UDEN modregning.

Men lad os nu se, hvad der sker. De snakker og snakker.

Jeg tror ikke et sekund på, at der er så stor mangel på arbejdskraft.
De er "bare" flyttet fra en ydelse til en anden.

De er flyttet på SU, i aktivering, på sygedagpenge og på ledighedsydelse.

Hvis man laver en opgørelse over arbejdsløshed og tager højde for disse tal, så vil jeg æde min gamle hat på, at arbejdsløsheden er den samme som hidtil.

Det er jo også gratis for virksomhederne at slå såkaldt "ledige stillinger" op på nettet. Det hedder sig, at der er over 60.000 ledige stillinger.

Reklamestuntet for en virksomhed kan sagtens være sådan her:

"Se, hvor godt det går i vores virksomhed. Vi mangler personale. Vi udvider.. osv." Men søger man den konkrete stilling, er den "desværre besat til anden side".

Hertil kommer et andet stunt... at fratage deltidsansatte supplerende dagpenge, selvom de ikke har en kinamands chance for at få et fuldtidsjob samme sted, ejheller supplere op med endnu et deltidsjob, som ville kræve oceaner af transporttid og med heraf manglende fritid. Jo, kreativiteten er enorm for at presse landets borgere.

De "gamle" førtidspensionister - før 2003 - skal OGSÅ afprøves. Der vil man skaffe 20.000 flere på arbejdsmarkedet. Det er da nok noget nær det mest urealistiske, jeg nogensinde har hørt, når der nu går så mange "nye" ledige fleksere med mere ajourførte kvalifikationer, som HELLER IKKE kan få job... og der bliver flere og flere år for år. Gad vide, om vi snart nærmer os 20.000 ledige fleksjobbere. Det tror jeg, hvis man lægger ALLE sammen... ledighedsydelse, kontanthjælp, særlig ydelse, starthjælp osv.

Så jo... det er et kæmpe cirkusnummer at få alle til at tro, at arbejdsløsheden er så stor, for så er det nemmere at true med at hente udlændinge til landet og dermed presse lønningerne i bund.

Alt for virksomhederne - intet for landets borgere, som gøres fattigere og fattigere.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 06-01-2008 kl. 18:59. Årsag: tilføjelse om deltid
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat