Emner: Børnebidrag?
Se enkelt indlæg
Gammel 18-09-2011, 16:59   #4
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
jeg har stået som mor, hvor far ik betalte, og jeg kontaktede kommunen som så vist nok bad om en "dom" fra statsforvaltningen, og så betalte de mig, og opkrævede pengene af faren. Jeg fik så med tilbagevirkende kraft og det beløb skulle faren så betale tilbage også. OM han har betalt og det aner jeg ikke.... men han var dengang på kt.hjælp, nu fp'er.

Det var måske ikke megen hjælp for DIG, men det var en aftale min x og jeg lavede i fællesskab da jeg var på SU og ikke kunne klare det uden de ekstra penge og han havde ingen...

Jeg har hørt sager om fædre der blot lader være med at betale (som jeg synes er ret uartigt) men de kan "hvile på laubærne" så at sige fordi kommunen lægger pengene ud for dem. (ikke uden tilbagebetalingspligt jo)!!!!

Men jeg ved fra en veninde hvis x skyldte MANGE penge i børnebidrag, at han fik en afdragsordning på det store beløb han skyldte. Men det sikrer jo mor og børn at de til enhver tid får deres penge som de har krav på.

Så måske, til du er færdig og har fået job og dermed flere penge, så kan betale mere (Det faste beløb plus afdrag på det du ikke har kunne betale)?? Du skal ihvertfald have fat i kommunen. Men hvis kommunen skal lægge pengene til din x ud for dig, så kræver det en dom fra statsforvaltningen.

Ved ikke om du kan bruge det, men det var lige min viden på det område
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind