Se enkelt indlæg
Gammel 17-09-2011, 12:01   #6
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
Thumbs up

Som jeg læser det handler det om, at dem der er slidte op og ikke kan få efterløn skal have en nemmere tilgang til en mulig senior førtidspension - dvs, det ikke er fair overfor dem, at de skal vente i 10-12 år som fx jeg har gjort i min sag ( og venter stadig ).

Jeg tror det handler om, at dem der er senior skal i en helt anden afdeling end dem som søger almindelig førtidspension. Måske går sagsbehandlingen så hurtigere for dem, men det er stadig svært spå om fremtiden. Det er et mega sårbart emne.

Jeg kunne lige se, at man som senior er opslidt af diverse sygdomme, og kommunen sylter ens sag til man skal have en almindelig folkepension. Uha, det er næsten ikke til at kunne holde ud til at tænke den tanke.

Men som sagt, det er svært vide noget om hvad de finder på. Jeg tror bare ikke der er nogen der tør gøre så forfærdeligt meget, og som Helle T engang har sagt, så er det praktisk taget umuligt idag, at få en førtidspension ( så jeg har svært ved at tro på det bliver svære)

Jeg tænker også lidt, hvor vil de gøre af de syge danskere? Det koster milliarder, og atter milliarder at prøve se om de kan få dem i arbejde. Til sidst tror jeg ikke engang det er de syge der protesterer, men arbejdsgiverne - fordi alle i den sidste ende føler sig presset til fra systemets side, at give alle en sidste chance på arbejdsmarkedet.

Jeg kender faktisk til en, der fik trukket af sin kontanthjælp under en kemo, af den grund, hun ikke kunne møde op til sin praktik. Efter kemoen var alle medarbejderne så trætte af, at se dette syge menneske sidde og kaste op i en skraldespand, at de sendte hende hjem og gav efterfølgende kommunen bedsked om IKKE sende flere syge mennesker til dem.

Hvor vil DK gøre af de handicappede, hvis de er under fx 40 år og ikke kan få en ftsp? Eller hvad hvis ens eget barn bliver syg som 22 årig, og man som forældre skal se på ens barn bare bliver rykket mere og mere fra hinanden af den grund den unge skal vente til han bliver 40 år og kan få en ftps.

Pyha, der er så meget omkring det - og de snakker og snakker. Heldigvis for os der er ved at søge, eller søger - det varer længe inden sådan en reform forhåbentlig kan træde i kraft.

Men jeg ser ingen ændring, om man skal betale efterløn eller betale førtidspension - det kommer vel af den samme kasse. Men så findes der også dem, som stadig arbejder i efterlønsalderen, og det er jo dejligt at der er nogen som ikke er slidt ned

Sidst redigeret af MissSwitchie; 17-09-2011 kl. 12:10. Årsag: En stavefejlsfætter
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat