Se enkelt indlæg
Gammel 12-09-2011, 14:27   #9
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hold da op, jeg er overrasket.
Og dybt forarget over at systemet er opbygget sådan at man kan få betalt halvdelen af sin husleje.
Hvis altså det er sådan...

Kan ikke helt få det til at stemme overens med, at jeg får 435 kr. i boligsikring til 62 kvm (husleje ca. 3000 eksklusiv div.)
Det er sådan, man får ca. det dobbelte i boligsikring på førtidspension, end feks kontanthjælp. Der er flere årsager til det, og også mange udlejere der rent faktisk spekulerer i de tilskud her for lavindkomstgrupper. jf 'socialt boligbyggeri' a'la ghetto områder med opskruede priser som kommunen betaler for.

En enlig med 2 børn vil ikke have råd til at bo i en 3v lejlighed noget sted i Danmark uden boligstøtte/sikring, uanset om vi taler ftp eller kh. Skal også lige siges at det heller ikke kan betale sig at 'slå pljalterne sammen' på ftp.. De regler og tilskud er .. jeg ved ikke.. ****ing underligt skruet sammen.

På den ene side synes jeg man 'får for meget' som enlig u. børn på ftp i forhold til boligsikring på den anden side ser jeg også problemet når man har børn eller en samlever i 'rådighedsbeløb. Så det opvejer hinanden. Flyt sammen med nogen på ftp og du mister 35% af din indkomst + boligsikring osv. Jojo... *Ruller med øjnene*. Det samme gør sig såvidt gældende for kontanthjælp, men den er også en midlertidig ydelse, og derfor lavere.

Man kan jo også blive forarget over at staten betaler 75% af daginstitutionerne for alle i hele danmark. God, jeg er træt af folk der har ondt i røven når de ikke aner hvad de egentligt selv får.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat