Se enkelt indlæg
Gammel 03-09-2011, 11:17   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis man nægter et fleksjob eller ikke er samarbejdsvilig, så ryger man på kontanthjælp
eller kommunen opdager, man faktisk har en arbejdsevne på pension
regel efter 2003

de to eneste grunde til, man kan blive frataget fleks eller pension
Efter 2003 alle førtidspensionssager er behandlet af flere kommunens enheder netop for at undgå nepotisme og utilstrækkelig belysning af sagerne og ens arbejdsevne.

Før 2003 var det kun Socialforvaltning som stod for tilkendelser af førtidspensioner og ja, en del af førtidspensionister fra den tid fik deres førtidspensioner på en meget let måde.

På trods det, er de beskyttet af loven og deres pensioner kan ikke blive frataget, selv hvis deres arbejdsevne er blevet forbedret. Kun hvis de via et arbejde tjener mange penge. Dvs. jo flere penge man tjener jo bedre er ens arbejdsevne. Hul i hoved men sådan forholder det sig altså.

Hvis nogen som fik FP efter 2003 og fik den på falsk grundlag så må det være fordi de kender nogen som kender nogen i kommunen. Derfor for mig er det fint hvis det blive dokumenteret af kommunen at nepotisme er forsat en dagligbrød hos kommuner.

Når det er sagt så må jeg sige, at jeg kan hellere ikke fatte, at førtidspensionister dem fra efter 2003 kan arbejde flere timer om dagen uden for hjemmet.

For mig selv, bare at tage på ferie er kun en drøm, fordi jeg har intet overskud til det.
På trods for at min økonomi hænger ikke sammen kan jg slet ikke forestille mig at supplere den via et arbejde. Største del af dagen er jeg alt for udmattet til det.

Jeg er nyd til at ligge mig og sove et par timer flere gange i løbet af dagen, ellers ville jeg falde om.

Men ja, vi er jo forskellige. Men alligevel…..
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat