Se enkelt indlæg
Gammel 02-09-2011, 14:03   #5
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Ak nej - men hvad havde jeg forventet

Fik det forventede svar i går, at hun ikke er ansat til at administrere loven osv - men var det det jeg skrev??

Hun fik så mit svar i morges;

Citat:
Hej Mai


Selvfølgelig er jeg klar over at du ikke er sagsbehandlende, men...


Derfor er det vel naturligt - og for øvrigt byrådets ansvar - at tilse at loven overholdes. Når man bliver orienteret om det modsatte, er du vel enig i, at man bør handle på det. Jeg ved at Anna Rytter flere gange spurgte ind til min sag mens hun var i Byrådet, så det er altså muligt :-)


At du ydermere for åben skærm - i strid med sandheden - siger, at Ombudsmanden har sagt god for behandlingen af min sag, er for mig at se meget problematisk. Jeg formoder, at du ikke siger dette uden at have set Ombudsmandens skrivelse? For mig virker det som om, at du enten udtaler dig mod bedre viden, alternativt udtaler dig uden at vide nok om sagen!


Det Ombudsmanden skrev var, at han ikke gik ind i sagen, idet han vægtede at Odense Kommune havde erkendt deres fejl, i form af berigtigelser. Her kan man så undre sig over, at indrømmelser 2 år efter sagens afgørelse afholder Ombudsmanden fra at tage sagen op, set i lyset af at netop disse fejl koster mig 1 år uden indtægt. Men summasumarum; der ER sket fejl i min sag, og der ER berigtiget urigtige oplysninger. (Hvilket (og din partifælle) Rådmand Erik Simonsen - og jurist fra Den Sociale Højskole - jo netop også erkender i efterfølgende tv-udsendelse).


Uanset ER du af mig løbende blevet orienteret om mine klagepunkter, ligesom jeg efter udsendelsen kontakter dig for at korrigere din opfattelse af Ombudsmandens skrivelse. Jeg modtager aldrig svar på denne henvendelse, ligesom du ikke offentligt trækker dine udtalelser tilbage. (Her undrer jeg mig også over, at du nu svarer samme dag - er det på grund af valget???)


For jer politikere er det "bare" penge, men bag hver sag er der en person, der dels slås med helbred, dels får krænket sin retsbevidsthed så det klodser. Det er hele familier der rammes hver gang en borger mister sin arbejdsevne, og det eneste vi ønsker er at blive behandlet med respekt - og at loven overholdes!


Min sag er jo netop så godt belyst og gennemgået af jurister og medier, at der ingen tvivl er om de fejl der er sket. Er du - som politiker - stolt af, at borgere snydes for forsørgelse gang på gang? Hvorfor vælger byrådet - efter berigtigelserne på foranledning af Datatilsynet - ikke at få en sag som min kulegravet?


På daværende tidspunkt - og også nu - er det jeg beder om sådan set, at du erkender at det ikke var sandt hvad du sagde på tv. Tør du det?


Med venlig hilsen

Lena Michelsen
Og sørme om der ikke er kommet svar igen (bliver lige overrasket hver gang, over at man nu ikke skal vente 2-3 måneder).

Nå men hun siger at hun udtalte sig efter anvisninger fra forvaltningen, samt at hun udtalte sig principielt og ikke i forhold til den enkelte sag (hmmm synes nu det er meget konkret at hun siger at Ombudsmanden har forholdt sig til min sag).

Frøkenen slutter af med denne bemærkning "Dette er min sidste mail til dig - det er ikke formålstjenstligt at fortsætte denne korrespondence, da du fortsat giver mig nogle motiver jeg på ingen måde besidder. Derfor er det den sidste mail jeg skriver til dig." (jeg er nok lidt tung i det, - men kan nogen fortælle mig hvad det er for motiver jeg prøver at få hende til at besidde??)

Det er ikke første gang at konservative i Odense Kommune har udelukket yderligere dialog Jamen jøsme tænker jeg bare, jeg synes bestemt selv jeg forholder mig sagligt i mine henvendelser, og de glemmer jo at det er dem der har overtrådt loven

Denne tråd er oprettet i håb om at synliggøre for andre, hvor Mai Henriksen står i forhold til det hun lover. Håber jeg har fået tegnet et tydeligt billede
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat