Se enkelt indlæg
Gammel 31-08-2011, 23:02   #778
Tvillingemor
Slettet pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 27
Styrke: 13
Tvillingemor er ny på vejen
Hej Benny.

Jeg håber at alle dine anstrengelser vil give pote en dag.

Det kunne blive til gavn for rigtigt mange mennesker i Danmark, der ikke selv har energi og overskud til at tage det gevaldige slagsmål med det offentlige.

Jeg er en af dem - har 5 forskellige bevægelseshæmmende sygdomme, alene med 2 børn, heraf et handicappet.

Havde en lille bil, som jeg brugte til at køre til markeder og lign. med, med min lille butik, når helbredet tillod det og vennerne ville hjælpe. Derved kunne jeg lige tjene nok, ved siden af pensionen, til at betale for min bil, min høje husleje og den ekstra hjælp, der er nødvendig ind imellem. For slet ikke at tale om det sociale samvær, der følger med.

Så søgte jeg invalidebil, for både datteren og jeg er afhængige af at have el-scooter med, når vi skal ud og handle, i zoo, eller lignende steder hen. I den forbindelse bliver jeg sendt til motorsagkyndig, der laver anmærkninger i mit kørekort, så jeg ikke længere må køre i min egen lille bil.

Kommunen giver derpå afslag om invalidebil, det sociale nævn holder (som forventet) med kommunen.

Så nu er der ingen ekstra indtægt, ingen mulighed for at komme længere væk hjemmefra end max. 6 km - der er ikke strøm nok på scooterne til at køre længere væk, hvis vi skal have en chance for at komme hjem igen.

Børnene kommer for sent i skole, nu hvor jeg ikke længere kan køre med dem - for bussen kører ikke så tidligt.
Fritidsintesser er også blevet en by i østsibirien, de kan simpelthen ikke komme frem og tilbage.
Herovre i det sydlige jylland, kører mange af busserne så de passer med skoletiden og ellers ikke, så efter kl.14.00, er det svært at komme nogen steder med bus.

Jeg bliver nok også nødt til at lukke forretningen, har ikke længere råd til at holde den kørende. Ingen indtægt - ingen vareindkøb - ingen salg. Dermed forsvinder også en masse socialt samvær.

At flytte er jeg tvunget til næste gang huslejen stiger - og kommunen vil ikke hjælpe med at finde en handicapvenlig bolig, der er billigere.

Jeg bor i forvejen i en handicapvenlig bolig anvist af kommunen; men den samlede boligudgift er steget med 1500,-kr, siden jeg flyttede ind for knapt 5 år siden og med den manglende indtægt er der ikke længere råd til at blive boende. Og iflg. kommunen er jeg ikke syg nok til at få gunstig beregnet boligsikring.

Skal op og tale med en advokat i morgen, med henblik på erstatning - men jeg tvivler på at han tør tage sagen.

Talte med en, der kender lidt til lov og ret og han mente at den eneste lov kommunen ikke havde overtrådt var færdselsloven - så der er rigeligt for advokaten at tage fat i- hvis han altså tør.

Før var vi en familie med 2 personer med handicap, nu er hele familien blevet handicappet af kommunen.

Tvillingemor.
Tvillingemor er ikke logget ind   Besvar med citat