Se enkelt indlæg
Gammel 20-08-2011, 16:50   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jea Se meddelelser
Da jeg overvejer at skifte fagforening, af økonomiske årsager, var jeg inde på Krifas hjemmeside ( http://www.krifa.dk/fs/sygdom/fleksjob.aspx )og læse, og der fandt jeg følgende ang. flex:

"Som udgangspunkt skal du tilbydes fleksjob på fuld tid og med løn for 37 timer, selv om din arbejdsevne er nedsat. Hvis du i dit seneste job har været ansat på deltid i sammenlagt 12 måneder, kan du dog kun få tilbud om fleksjob svarende til det antal timer, du var ansat i dit seneste deltidsjob.

Hvis din seneste deltidsansættelse skyldes de samme helbredsmæssige forhold, som er årsagen til fleksjobbet, har du dog fortsat ret til fleksjob på fuld tid."

Betyder dette, at jeg/vi, som er røget ud af sygedagpengesystemet, vil kunne tage et deltidsjob, og stadig have mulighed for at blive bevilget flexjob på fuld tid?

Men hvordan??? Hvis man tager et job, har man jo raskmeldt sig selv. Og A-kassen forlanger hurtigt at man tager fuldtidsjob, hvis man er fuldtidsforsikret. Jeg har svært ved at se hvordan det her kan hænge sammen.

En ting er dog sikkert - man skal i hvert fald have dokumentation for at man har valgt deltidsarbejde grundet helbredet, hvis det her overhovedet skal gøre nogen forskel!!! Er det mon godt nok, at egen læge har det stående i patientjournalen?

Hvad er jeres tanker og erfaringer omkring dette?
Hej Jea,

Det er en "døgnflue" at lade sig raskmelde, så bliver du jo aldrig afklaret og kommer i den rette "kasse", det er sikkert derfor at der så mange syge på kontanthjælp i disse år.

Du skal kæmpe videre for din afklaring efter stop af sdp. Krifa er super mht. fagforening. Jeg skiftede dem selv ud af øko årsager i 2007 da jeg blev excl. fra sdp. De har en super juridisk afdeling, bedre en HK hvor jeg kom fra.

Kæmp videre i forhold til hvad du kan, det betaler sig i sidste ende.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat