Se enkelt indlæg
Gammel 19-08-2011, 10:41   #10
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg forstår ingenting. Håber en kan forklare mig det.

Citat:
7) 13.345 kr., når personen er under 25 år og har en dokumenteret psykisk lidelse, der er diagnosticeret som skizofreni, skizotypisk sindslidelse, vedvarende psykotisk tilstand, korterevarende psykotisk tilstand, skizoaffektiv lidelse, uspecificeret ikke organisk betinget psykose og emotionelt ustabil personlighedsstruktur af borderlinetype, og har forsørgelsespligt over for ikkehjemmeboende børn, og
8) 10.044 kr., når personen er under 25 år, ikke bor hos en eller begge forældre og har en dokumenteret psykisk lidelse som anført i nr. 7.
Hvordan i alverden giver det mening?
En under 25 år med dokumenteret psykiske lidelse af de opremsede slags får 13.345 kr., men hvis vedkommende IKKE er hjemmeboende, får h*n kun 10.044 kr...

Hvad misforstår jeg der???

Og hvad med det her:
Citat:
3) 10.044 kr., når personen er fyldt 25 år og ikke har forsørgelsespligt over for børn
Hvor er undtagelsen for dem over 25 år med psykisk lidelse??? Det kan jo ikke passe, at dem UNDER 25 år med psykisk lidelse får forhøjet sats, hvis dem OVER 25 ikke gør...

Jeg må misforstå tingene fuldstændig...

Jeg tror desuden, at jeg har et problem. Min diagnose er ændret fra emotionel ustabil personlighedsstruktur til bipolar rapid cykling - og affektive lidelser er ikke under undtagelserne.
Dvs. at jeg - såfremt de vil have mig i revalidering - kan se frem til yderligere år på kontanthjælpssatsen (10.044 kr.) selvom det så kommer til at hedder revalideringsydelse... ØV.

Sidst redigeret af annagw; 19-08-2011 kl. 18:27.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat