Se enkelt indlæg
Gammel 15-08-2011, 12:30   #8
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Jamen tillykke med kærligheden.... ♥

Det kommer til at koste dig noget i din pension .. og i boligsikring .. og børnepenge hvis du har børn der har den alder...
Hvor meget det kommer til at koste dig kommer helt an på din kærestes indtægt..

KNus Lone
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du får jo sikkert 199.128 om året som enlig førtidspensionist nu, og den vil så falde til 169.260 om året som samlevende.

Den er så igen afhængig af din samlevers indtægt.. men ikke af evt. børns, selvom de bor og tjener penge på adresse.

"Er din partner ikke pensionist, skal kommunen se bort fra de første 169.260 kr. (2011), din partner tjener. Herefter kan I sammenlagt have supplerende indtægter på op til 107.500 kr. om året (2011), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat ned med 30 kr., for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 107.500 kr. (2011).

Din partners indtægter kan højst indgå med 220.500 kr. (2011) i det samlede indtægtsgrundlag. Din partners indtægter ud over dette beløb påvirker ikke din førtidspension."

Boligsikring er afhængigt af husstandsindkomsten, og det inkluderer både voksne og hjemmeboende børn med arbejde eller su..
jo jeg er på den højeste i dag. men uden ex pension..

han ligger på omkring 3 om året. spørgsmålet er så om det kan være en fordel at blive boligejer set med et fremtidsperspektiv. med de skatte fordel som kan følge med der. ved så også godt det ikke bliver det store. men om det kan udligne det til et større plus økonomisk set.. det bliver så som fælles ejer hvor han så bruger min skatte fordel..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat