Emner: Nyt fleksjob
Se enkelt indlæg
Gammel 24-07-2011, 09:36   #15
SkovImer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
SkovImer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg forstår dig så udmærket, og kender det også fra min egen ryg.
Nogen tror, at man kan restituere sig i løbet af et par dage, måske max. en uge, men helt så enkelt er det ikke.
Jeg har nu været fp'er i halvandet år og er helt forundret over hvor godt jeg har det i min ryg, men jeg ved jo godt, at hvis jeg påtager mig at lave mere end jeg gør nu, så vælter læsset igen.

Som andre har skrevet til dig, så sørg for at få jobkonsulentens udtalelser på skrift.
M.h.t. at din ryg tidligere har lidt overlast ved mere end 12 timer pr. uger, hvis du kan dokumentere dette, f.eks. med dagbog fra en arb.prøvning ell.l., så send dette til jobkonsulenten, d.v.s. aflever det på kommunen og bed om kvittering på, at det er modtaget.

Hvis de fastholder deres krav må du argumentere for, at din ryg ikke kan klare mere end de 12 timer pr. uge, evt. med opbakning fra læge.

Skulle det ende med, at de vil have dig i en ny afprøvning for at få dig op i timer, så er det vigtigt, at du skriver en udførlig dagbog, f.eks. som denne (den model har jeg selv brugt): http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Det er selvsagt også meget vigtigt, at du, i en evt. afprøvning, husker at sige fra lige så snart du kan mærke at det ikke fungerer, gerne lidt før.

Du kan jo gøre dem opmærksom på, at en forværring af din lidelse kan medføre, at du ikke længere vil være i stand til at klare et fleksjob, så det vil ende med en fp.
Jeg har lavet dette udkast til kommunen. I søde mennesker, vil nogle læse det, og komme med rettelser eller forslag.
Att: Virksomhedskonsulent: d. 25-07-2011


Jeg har den 21/7-2011 modtaget skrivelse fra dig, hvor du sender mig ledige stillinger, som du vurderer retter sig mod mine muligheder for job.

Jeg skal herved, oplyse, at jeg har sendt ansøgning til de pågældende job. Dog velvidende, at jeg helbredsmæssigt ikke ville kunne bestride disse.

Jeg er fleksjob visiteret til 12 timer pr. uge. Efter mange år, med en varig tilstand i min sygdom. Ved mit møde med dig Tirsdag d. 19/7, gjorde jeg opmærksom på, at jeg ikke kan bestride job, som ville være stillestående, samt job som er siddende, og job hvor jeg skal bestride færdigheder, med tunge løft. Disse varige lidelser, som har været mine skånehensyn de sidste mange år.
De følgende job, du vurderer jeg kan bestride er: fra 15 – 37 timer. Bl.a. et job hos et telemarketing firma, som søger en fuldtids ansat , på ren provisions løn. Jeg ville ikke kunne stå stille bag en pc i mere end 15 min ad gangen. Hvorefter mit heldbred kræver jeg skal ud og gå rundt, i mindst 15 min.

Jeg ville bestemt ønske at det var muligt for mig, at bestride et job på mere end de 12 timer, men det har jeg prøvet i mit mange årige job hos HM, og dette lykkedes ikke.
Jeg har i mit heldbred, ingen væsentlige ændringer, som skulle godtgøre at jeg kunne gå op i tid.
Og det tager langt tid at restituere min ryg, hvis jeg først har ladet stå til. Og hvis jeg ikke overholder mine normale hvil, og de hidtidige skånehensyn som min ansættelser har indeholdt.
Jeg mener det er min ret, at jeg også skal kunne være der for min familie.

Jeg vil herved meget gerne bede dig om en skriftlig udtalelse, hvor du redegør for, hvordan du vurderer at jeg pludselig skulle kunne gå op i tid? Samt hvordan jeg skal kunne bestride et job, som ikke tilgodeser mine skånehensyn?

Jeg vil samtidig gerne udbede materiale omkring lov, omkring min bevilling af de 12 timer. Som i sin tid er blev bevilliget efter arbejdsevnen var afprøvet.

Jeg vil rigtig gerne deltage i praktikforløb, og rigtig gerne have et job, jeg kan bestride. Jeg vil rigtig gerne gå op i tid hvis mit helbred ville tillade dette. Men afprøvning i tidligere job, har vist sig, at dette ikke er muligt. Jeg er netop blevet fyret fra mit fleksjob, netop fordi jeg ikke formåede at kunne gå op i tid. Og en forværring af mit heldbred, ved ikke at tilgodese mine skånehensyn, ville jo styre mig imod en førtids pension. Hvilket da slet ikke ville være optimalt, hverken for jeg eller kommunen.



Med venlig Hilsen
SkovImer er ikke logget ind   Besvar med citat