Se enkelt indlæg
Gammel 14-07-2011, 23:38   #1
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
har du været tilknyttet en psykiatrisk afdeling

har egentlig bare behov for at høre om jeg er den eneste som ikke føler systemet hører efter..

jeg er 24 og går sygemeldt( siden feb 2010).
jeg blev sygemeldt fordi min krop simpelthen ikke kunne holde til mit job længere og fordi jeg gik ned med depression..
Min læge har beh. mig medicinsk og med samtale 1 x pr/md.
da mine 52 uger er gået og jeg stadig ikke kan raskmeldes får jeg lavet en speciallægeerklæring ved en psykiater.
er her under beh. med valdoxan (ingen bivirkninger, nogenlunde ens humør, men ikke den store fremgang trods 50 mg pr dg.

For første gang i mit liv er der en som forstår, en som kan give mig diagnoser på mine følelser og problemer.. (svær PTSD og svær depression) han gør mig opmærksom på at ALT alm samtaleterapi er et NO GO for mig. han forstår faktisk ikke at jeg har kunnet håndtere 2 mdr samtaleterapi ved en psykolog. Han ønsker at intensivere medicin beh og give støttende samtalererapi.

det var en stor sten der faldt fra mig hjerte den dag, jeg troede desværre at det så ville blive lettere i fremtiden.

Jeg bliver så henvist af min læge til psykiatrisk afdeling Randers.
Jeg kommer til samtale ved en overlæge, som jeg bestemt ikke føler forståelse ved. han trapper mig ud af valdoxan og over på noritren, og fortæller mig at det virker på alle. okay tænker jeg og håber på det bedre.

OG HOLD DA K:FT hvor jeg hader det ****.. jeg har så mange bivirkninger.

Mundtørhed (skal spise omkring 25-30 xerodent pr/dg for at holde bare lidt mundvand, og man må tage 6 pr/dg - ikke holdbart)
forhøjet blodtryk (ca tal FØR:125/82 ____ NU: 142/92)
iskolde fingre (tommel og pege på begge hænder) Har jeg normalt aldrig
iskolde fødder/ ømme fødder
øget sved tendens (skifter tøj 1-2 gange pr dg)
øget mareridt (fra 2-3 pr/uge : til 6-7 pr/uge)
smagsforstyrrelse
synsforstyrrelse ( billedet glider skråt op mod højre(perioder) / fokuseringspr)
tinitus
Søvnproblemer
Seriøse nedture
seriøse opture (hvor jeg kører med 200 km/t og har alt for travlt - efterfulgt med seriøs nedtur )
ekstremt agressiv (og ligegyldighed med andre og deres tanker)
ekstremt tankemylder
forværrede selvmordstanker
Svimmelhed
daglig hovedpine (medium styrke / og 3-4 migræne ekstra pr md)
ekstremt nedsat spiselyst (glemmer helt at spise mangler lysten til mad)
mave problemer (pga manglende mad)

Ja listen er temmlig lang.. det har jeg alligevel aldrig prøvet før..

når jeg gør overlægen opmærksom på de mange problemer får jeg afvide at det forsvinder, at det kun er i opstarten. og at han tydeligt kan se forbedring (det er han så den eneste der kan. ingen i mit nervær kan se positivt. har spurgt fordi jeg egentig troede at jeg måske bare ikke selv kunne se det..

jeg går så til ugentlige samtaler, støttende, på psykiatrisk hos en sygeplejeske fordi de ikke mente jeg skulle gå uden regelmæssig opsyn.

jeg har været på fuld dosis noritren (150mg/dg) i 14 uger uden forbedring af bivirkninger..

Og så var det jeg tænkte - er der andre som har prøvet det..?? for mig virker det som om at man kun har denne løsning og at det bare skal lykkes.. jeg får bare afvide hver gang at jeg bare skal tro på det og at bivirkningerne nok skal blive bedre.. troen på at bivirkningerne er pænt sagt VÆK...

min angst for andre mennesker er blevet bedre under noritren behandling - tilgengæld får jeg psykose-medicin til at sove på (resperidon - 1mg/pr/nat).

derudover mener han ikke jeg har PTSD og depression af svær grad... men at jeg har angst iflg med depression, og en lettere personlighedsforstyrelse.... Der er rimelig langt mellem de to diagnoser i min verden........... :-/
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat