Se enkelt indlæg
Gammel 14-07-2011, 17:56   #11
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Jeg har en TERMlæge -

det fandt jeg ud af i går og jeg a n e r ikke, hvordan jeg skal tackle det her?

For ca. 1 1/2 år siden 'fik' jeg ham og til hans ros, skal det siges, at han fandt ud af, at jeg var på vippen til for lavt stofskifte og jeg er nu i behandling til evig tid for det.
Ikke sjovt, men det er, hvad det er.

Jeg har næsten ikke brugt ham, men for et stykke tid siden fik jeg en tid, fordi det dels var meget længe siden, mine 'for lavt stofskifte ta'l var blevet undersøgt og fordi jeg også har ondt i mine muskler, mister hår og kan begynde at ryste, hvis jeg ikke får mellemmåltider.

Da testresultaterne forelå, var alle tal i orden.
Måske lidt for høje, så jeg skulle have taget en ny blodprøve slutningen af juni (hvilket jeg ikke har, for jeg har opgivet).
Han ved godt, at jeg har en psykisk lidelse og begyndte at stille mig en del spørgsmål.
Bla. andet om jeg er stresset.
- Og ja, det er jeg.
- Men men kan jo og vel godt døje med sit stofskifte og være stresset OG have en psykisk lidelse, uden at der skal sættes punktum for, hvorfor jeg har det sådan med denne kroniske fysiske lidelse.

Da situationen med ham, havde sat sig, begyndte nogle alarm klokker at bimle, om han mon er TERM læge?, fordi spørgsmålene mindede meget om, hvad jeg på et tidspunkt havde læst mig til om netop dette.

I går Gogglede jeg så på ham og han sponsorerer for 2 medicinalfirmaer og har også 'shared care', hvilket jeg mener, også hører ind under TERM.
Det værste er dog, at han er konsulent for kurser for andre læger i 'TERM LIGHT'! i Region Vestsjælland.

Jeg læste en del om TERM i går og jeg er rigtig bange nu og igen - nogen der har forslag til, hvad jeg skal gøre?
Der er ikke mange læger/lægehuse at vælge ml. her og igen, hvem er TERM læge? Hvem er ikke?
De gode læger. Der er der lukket for tilgang. Bla. a en 'læge uden sponsor'...

Foruden at jeg nu, sikkert ikke bliver taget seriøst og alvorligt af ham, så er jeg skrækslagen. For frit efter hukommelsen:

'undersøg patienten for fysisk klage, for at berolige og fortæl på en forstående måde, at det ikke er noget som kan helbredes...

'sørg for, at patienten kun har dig som behandler'
S... jeg har min gode, gode psykiater som har beholdt mig, selvom han er gået på pension, men han holder jo ikke evigt...

Oven i har jeg læst mig til, at så sætter disse læger patienterne i TERM - MODEL behandling og de kontakter andre læger, også lægevagten og fortæller at det handler om en TERM patient!
Måske har han gjort det med mig?
Dvs. uanset hvor jeg henvender mig og hvis han har gjort det, så er det jo nok lige meget, hvad jeg fejler og dermed udelukket for behandling?!

Jeg var lige ved, at få en tid hos ham, for at fortælle, at jeg har mistet tilliden til ham, men det nytter jo ikke noget.
- For som der også står i deres TERM model, så er patienten ikke k l a r over, hvor somatiseret vedkommende er...
Så hvis jeg fortæller ham, om mine store bekymringer, får jeg vel bare endnu en somatiserings betegnelse.

Please hjælp.
Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 14-07-2011 kl. 18:01.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat