Se enkelt indlæg
Gammel 11-07-2011, 00:50   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hjemsendelse er ofte et drag over næsen, som en anden beskriver.
Altså en: det er ikke gjort godt nok besked, hvor der tit og ofte (ikke altid) følger en omgang fy´er med pga fejl og mangler.

Man kan godt betragte det som et gult kort.

Du mangler dog en *s* BAN kan give kommunen delvis medhold.
Det kan fx være en §100 merudgifter, hvor man fx har søgt til tøjvask og medicin, kommunen giver afslag på bække dele, mens BAN siger at afslaget på tøjvasken er på sin plads, men afslaget på medicinen dur ikke, det har borger ret til. (sådan helt groft stillet op, så princippet kan forstås )

Og så er der faktisk også en 5. hvor BAN mener at sagen er principel, og derfor giver borgeren muligheden for at køre den til sidste instans og få en afgørelse derfra.
Det har jeg prøvet jeg greb den bare ikke, fordi sagen var meget meget meget tynd og jeg viste det udemærket, men går den så går den *s* BAN kom med en afgørelse, akkurat lige som kommunerne kommer med en afgørelse, sammen med afgørelsen skrev de så at de mente at den var principel, fordi noget lignede ikke havde været afprøvet tidligere, og hvis jeg ville kunne den sendes videre, jeg skulle bare give besked inden en bestemt dato. (omformuleret til mine ord)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat