Emner: FP
Se enkelt indlæg
Gammel 29-06-2011, 18:23   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvor meget du skal kæmpe, om du overhovedet skal afhænger i meget høg grad af lægernes udtalelser.

Med lægerne menes desværre også kommunens lægekonsulent, er denne ikke enig med de RIGTIGE eksperter, så har du et problem, et meget alvorligt et.

MEN ud fra hvad du beskriver, så lader det til at blive rimelig nemt for dig at komme i gennem systemet, også selv om at jeg her under oplyser dig om lidt dystre ting jeg fortæller dig det for at undgå at du bliver skuffet hvis nu.

Dog skal du forvente at blive sendt i arbejdsprøvning OG til mindst en speciallæge, ud over alt det andet nus der skal på plads, så et slag på tasken, såfremt lægekonsulenten ikke er en spade *ss* er et lille års tid, og du har din FP i hus, et år uden de store kampe, vil jeg skyde på.

Det er sådan at for at få FP skal ALLE behandlings muligheder være udtømte, dvs er der bare en mikroskopisk chance for at OP psyk behandling eller piller MÅSKE kan forbedre dig, og så meget som en eneste læge skriver det, ja så hænger du altså på en længere sag, med ventetid på OP og genoptræning, ventetid på psyk-behandling. ventetid på det ene og det andet og det 3.
Der er dog en undtagelse: Hvis det er åbenlyst at man aldrig kan vende helt eller delvist tilbage på arbejdsmarkedet, kan man tildeles FP uden om arbejdsprøvning og visse vasse, men det er ekstrem få der får lov at slippe i gennem det nåleøje.

Når en gang du bliver bedt om at deltage i en arbejdsprøvning er det vigtigt at du møder op hver dag, også selv om at det kun er for at sige: "Farvel" og så tage hjem, fordi kommunerne mener at de ikke kan vurdere ingen arbejdsevne hvis man ikke er mødt op.
I den sammenhæng skal du være opmærksom på om lægerne overhovedet vil give dig lov til at blive arbejdsprøvet, for det er slet ikke sikkert at de vil det med den ryg du holder dig (dit skravl *lol*)

Når det er sagt skal du huske at vi her på siden IKKE er juridiske eksperter, og af gode grunde ikke kender værgen din sag dine lægelige dokumenter din SB´er eller din kommune, vi kan KUN give et slag på tasken, og ellers forsøge at råde og vejlede dig så du får den kortest mulige vej i gennem systemet, vi kan ikke give garantier, hvilket også er grunden til at jeg forsøger at forberede dig på at det sagtens kan komme til at tage mange mange år, hvis det er det din kommune syntes, lige som du kan være heldig og få en hurtig sag, og heldig lader det til at din SB´er syntes du skal være, hvilket klart er til din fordel *ss*
Dog ændre heldig altså ikke på lovgivningen, den SKAL være opfyldt ellers får du afslag lige meget hvem der indstiller dig, og efter hvilken § du bliver indstillet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat