Se enkelt indlæg
Gammel 15-06-2011, 11:32   #1
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Trods alt er der måske en smule retfærdighed til.

Hej alle sammen herinde på K10.

I går fik jeg et vidunderligt brev fra Beskæftigelsesankenævnet, jeg har vundet min klagesag mod min kommune, det er endda et enigt nævn der har truffet afgørelsen.

Jeg har altså ret til sygedagpenge også efter den 31. august 2010. Kommunen var ikke berettiget til at stoppe mine sygedagpenge - hvor er det dejligt!

Begrundelsen er at jeg opfylder betingelserne for at få forlænget udbetalingen af sdp ud over den generelle varighed på 52 uger - det har jeg aldrig været i tvivl om. Nævnet vurderer at der er dokumentation for at jeg er under lægelig behandling og så videre og så videre.

Nævnet har godtaget alle 3 statusattester fra min læge, hvor han højt og tydeligt skriver jeg er under behandling! - men det kunne sagsbehandleren åbenbart ikke læse.

Nævnet har også bemærkninger til sagsbehandlingen!
Citat"
Vi bemærker, at kommunen skulle have lavet en opfølgning i din sygedagpengesag senest to uger for, at kommune standsede udbetalingen af dine sygedagpenge.

Vi mener ikke, at det er nok, at kommunen har henvist dig til at kontakte Jobbutikken med henblik på en ansøgning om fremtidig forsørgelsesgrundlag. Kommunen skulle have medinddraget dig, for at drøfte om du havde behov for yderligere hjælp for, at du kunne komme tilbage til arbejdsmarkedet. Vurderingen efter §7a skal foretages senest 2 uger inden sygedagpengene ophører, hvilket ikke er sket i denne sag.
Citat slut.

Jeg er utrolig glad for denne afgørelse, men min tillid til min kommune kan dog stadig være på et meget meget lille sted. Jeg har dog stadig en stor portion frygt for, hvad kommunen kan finde på, tillid til dem har jeg i hvert fald ikke.

Dog vil jeg da stadig glæde mig over denne afgørelse.

/ayaa
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat