Emner: Bulgarien
Se enkelt indlæg
Gammel 31-05-2011, 13:24   #97
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
ha den her tråd skal ikke lige for langt væk

Hvis man nu ikke har et sikkerhedsnet i DK i form af pension eller lignende, kan man så finde arbejde i Bulgarien - hvis pengene slipper op?

Og hvordan er det med beskatning af fast ejendom? jeg mener hvis man køber et gammelt hus i B og så flytter tilbage til DK igen? bliver man så brandbeskattet at huset i DK?

Og vil man evt kunne få kontanthjælp i en md feks i danmark når man kommer hjem? (inden man starter arbejde igen, der går jo en måned før man får løn udbetalt!)

Jeg kunne godt tænke mig at tage et års selvbetalt orlov, for at prøve noget andet. Jeg har en stor søn der gerne vil med i et års tid, og har også en ide til en levevej dernede, men men men Derfor jeg spørger

Men skal selvfølgelig ned og kigge på det hele først

Bliver simpelthen bare helt vild ved tanken om at det måske kan lade sig gøre
Arbejde i Bulgarien du kan leve af skal du ikke regne med som sikkerhedsnet... er meget svært for en udlænding der ikke taler sproget at få arbejde... mm du evt kan få arbejde som guide for et rejseselskab...

Jeg kan faktisk ikke svare på det med skatten... men hvis du kun flytter for et år vil jeg anbefale du lejer et hus i stedet... det er i øjeblikket muligt at leje udmærkede renoverede landsbyhuse til rimelig pris... lejligheder i byerne er noget dyrere...

Det med kontanthjælpen kan jeg ikke svare på...måske en anden kan... der er jo også noget med at man kan ende på starthjælp...

Men vil da ønske dig held og lykke med din ide og håber det lykkes for dig... men ja... tag ned og kig først... og se om det er noget... hvis du skal ha sønnike med skal du nok ikke alt for langt fra strandene


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat