Se enkelt indlæg
Gammel 27-05-2011, 07:14   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fortvivlet- Se meddelelser
Føler mig fortvivlet og forvirret.

Har været i systemt (på sygedagpenge i et år) hvor jeg blev syltet af kommunen uden de er kommet videre.

Jeg har været i RevaCenteret et halvt år hvor det var mening at jeg skulle i job afklaring, men pga mine skånebehov var det ikke muligt for dem at fine et job-praktik.

Så nu står jeg i denne situation at sygedagpenge skal ophøre. (de kan ikke forlænges, da min sagsbehandler ikke tro at vi kan afklare mig
på de 39uger som sygedagpenge perioden kan forlænges med da det er umulig med mine skavanker at finde en jobpraktik, og uden afklaring i jobpraktik kan de ikke behandle min sag, få jeg at vide) og derfor synes han at jeg skal søge om kontanthjælp, eller melde mig rask!, som han sagde.


Dog skal det siges at jeg har fæles hus og bil sammen med min kæreste, og så har vi også sparet hvad vi kunne for at få renoveret vores rådne vinduer og taget på huset.

Nu få jeg at vide på bistands kontor at jeg skal live af det formue jeg har og ikke må bruge det på vores dårlige og utæte tag. Og nå de penge er opbrugt kan jeg få kontant hjælp. men kæreste er arbejdsløs og nå den dag kommer hvor jeg får kontanthjælp kan vi næppe betale regninger alligevel. Jeg lider af angst og har i øvrigt dårlig ryg med 2 diskusprolapser (+ en diagnose på skizofreni som efter min er en fejl-diagnose, som kommune alligevel holder fast i, mht. medicin.) så selv kan jeg ikke kravle på taget for at få det ordne.

Jeg havde håbet i en årrække at jeg kunne finde mig den gyldne job som jeg kunne bestride, eller måske blive selvstændig men efter en år rakke med drømme og frustrationer, indser jeg nu at førtidspension er nok det jeg kan bestride i dag. Men det ikke en af de ting der er letteste at få.

Føler at min liv gå i opløsning, huset skal på tvangsauktion og vi kommer aldrig ud af vores gæld. Børnene (vores 3 drenge) kan også se på os at det ikke har gået for godt det sidste stykke tid og jeg bliver mere deprimeret og tilfølge få mange angstanfald samt søvnløse nætter. Jeg er sikket ikke den eneste der stå i denne situation men jeg følger at jeg orker ikke mere i det her buekratirske system hvor kommunen kun hører de ting som går for at jeg ikke skal have nogen penge, hvorimod lægens kommentar kan de ikke tage for gode ord.

Håber for alle andre som også er kommet i klemme i dette uretfærdige system at de kan se lyset forude.

Bh. Den deprimerende.
Hej Fortvilet,

Det er noget rigtigt øv når man bliver skudt til tåls på alle områder af ens liv. Godt at du har fået skrevet herinde, vi vil gøre vores for at bakke dig op.

Har du klaget over sygedagpenge stop ? Hvilken paragraf var det din sagsbehandler havde til sinde at forlænge dig efter ?

Som jeg læser det lyder det som om du skulle have været under §27 stk. 4, afklaring mod fleksjob eller førtidspension.

Kan vi stadig nå at hjælpe med sdp. sagen (også)?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat