Se enkelt indlæg
Gammel 23-05-2011, 12:38   #17
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Kære Maja-bell.
Jeg forstår til fulde dine frustrationer. Jeg har selv mistet stort set alt synet på mit venstre øje inden for meget kort tid (og desværre mister jeg også mere og mere af synet på højre). Jeg har grøn stær. Og med et øjentryk på over 70 mmHg ja, så går det rigtigt hurtigt med at miste synet - permanent. Normalt har man det hammer dårligt med så høje tryk, men jeg var meget ung, hvor vævet omkring øjet bare giver efter og kroppen bare vænner sig til "smerten".

Jeg synes du skal bede om en akut henvisning til OUH (dvs du skal der ud i morgen). Hvis du ikke får din læge til at gøre det, så tag på skadestuen og fortæl om den forværring du oplever. Så vil de som regel sende dig direkte videre til deres øjenafdeling.

Og så håber jeg at du genvinder dit syn igen. Jeg kan heldigvis fortælle dig om min veninde der fik synsnervebetændelse. Hun mistede synet totalt inden for 2 døgn. Heligvis har hun genvundet hele sit syn igen. Måske er du lige så heldig.

Ang. det med at køre bil. Så er det dit ansvar. Hvis du ser dobbelt må du ikke køre.

For at slappe af i øjet, kan du eventuelt sætte en klap for det. Evt bare en vatroundel med tape, så du kun ser med højre øje. Det hjælper på evnen til at læse mm.

Velcro
ja tusinde tak for dit svar... jeg har hele formiddagen ringet så til lægen så øjenlægen så sygehuset galt nummer så vidre til et nyt nummer. fik svar at der vi gå et par måneder..
så ringede jeg tilbage til øjenlægen og sage at det værken ville eller kunne jeg vente på. så har nu fået en ny tid hos hos øjenlægen på torsdag.. for han henviste ikke uden at se mig .. ja penge skal de nok tage sig betalt til..

men er svimmel og har hovedpine. af tryk så det ender nok med at jeg må overveje den skadestue.. så jeg kan komme til...

men jeg er rigtig glad for at høre at din veninde fik sit syn tilbage. for jeg syntes det er tidligt at jeg skal have de problemer som 46år.. og ikke føler at man bliver taget alvorlig.. men tænker når man er førtidspensionist så bliver man lagt i en anden bunke hvor det bare ikke haster..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat