Emner: Arb.prøvning
Se enkelt indlæg
Gammel 13-05-2011, 21:25   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mette thorsage Se meddelelser
Havde for første gang i dag MEGET ondt hvilket jeg både gjorde opmærksom på og har tilføjet i min dagbog.
Heldigvis er de forstående og giver mig lov til pause/hvile alt det jeg har brug for.
Problemet er med min ryg at jeg har gode perioder der så pludselig vender til det modsatte hvor jeg så i en lang periode har de værst tænkelige kramper i baller/ben eller jeg har smerte det sted i ryggen hvor slitagen sidder og er jeg MEGET uheldig er det dage hvor jeg døjer med begge "slags ondt".
Ud fra min erfaring med min egen ryg vil jeg påstå, at smerterne kommer når du har overanstrengt din ryg.

Kramperne i baller/ben har nok noget med en bestemt bevægelse at gøre, hvor smerterne omkring skaden i ryggen nok hænger sammen med, at du generelt har lavet for meget, været for meget i gang.

Når min ryg er blevet overbelastet tager det sædvanligvis en uges tid før den er god igen, og sådan er det jo bare.

Hos mig er symptomerne smerter i højre balle/hofte (sandsynligvis fordi, at iskiasnerven er blevet irriteret), smerter omkring lændehvirvlerne og underlige fornemmelser hist og her på fødderne (føleforstyrrelser).

Min ryg kan ikke lide, at blive bøjet bagover, så er det stensikkert, at den brokker sig.
Hvis jeg rigtigt tramper i pedalerne for at cykle op af en bakke, så er der en meget stor chance for, at iskiasnerven driller næste dag.

Det er vigtigt, at du husker, at symptomerne er tegn på, at der er noget galt, tag det som et vink om, at du skal geare ned.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat