Se enkelt indlæg
Gammel 07-05-2011, 16:14   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Hvis man har begået noget ulovligt og man bliver dømt så skal man selvfølgelig ha en straf... deri er vi overhovedet ikke uenige...

Men det skal være politiet der efterforsker og dommeren der dømmer...uanset om staten mangler penge eller der er mange der svindler...
Ellers så har folk ingen retssikkerhed og Danmark er at sammenligne med det man kalder en bananrepublik populært...
Og desværre er Danmark allerede godt på vej til at blive en bananrepublik...men indfører mange regler under dække af terrorrisme og bedrageri i vores tid som man for få årtier siden kritiserede de totalitære regimer for for at bruge...

Det er da lidt tragikomisk at jeg er flyttet til et tidligere østland fra den kommunistiske blok og ser mere modstand mod myndighedsovergreb end jeg ser i Danmark der engang var førende indenfor demokrati og retssikkerhed... men sådan er det desværre i dag...
Som sagt har politiet jo intet med de kommunale opgaver at gøre. Det er som vi prøver at fortælle, det er en kommunal opgave. Det er kun, hvis det er i særdeles grov grad, at sagen skal anmeldes til politiet.

Kommunen undersøger jo også kun, hvis de har mistanke. Det skal de vel have lov til. Ligesom SKAT gør... En borger kan jo også selv altid bevise, hvis de ikke snyder. Så sker der vel ikke noget...

Så lad dem dog bare finde de sociale bedragere. Du kan TRO, der er mange! Jeg er dybt rystet over folks tankegang. De er kommet så langt ude, at de ikke kan komme ud af det - og ender med fængsel. Det er der jo nogle, der er endt i.

Og hvis man ikke selv mener at have snydt i det kommunale system, så kan man jo klage videre til nævnet - nøjagtig som i alle andre sager. Det er det kommunale klagesystem, der skal bruges - ikke domssag hos politiet. Politiet tager kun sig af grove sager efter henvendelse fra kommunen. De lovgivninger om tilbagebetaling er kommunens opgave og den er politiet jo ikke en del af. Ligesom SKAT har deres lovgivning, så har kommunen en lovgivning. Og politiet har deres..... Det skal man respektere....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat