Se enkelt indlæg
Gammel 30-04-2011, 01:26   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja jeg måtte sige YES!

Ja ja udviklingsforløbene er absolut ikke dømt ude, tværtimod når de skriver flere konsulenter, MEN det betyder alligevel at trafikofret på 25, som har mistet bække ben og er lam i hele den ene side, har en, om end lille, så alligevel reelt chance for IKKE at tulle rundt i systemet til denne bliver 40, men trods alt har muligheden for FP, og har muligheden for at søge §17 når der går lagkage i dennes sag.

For netop det at §17 er med til at få ryddet op i de rådne roede sager, ville jo også blive fjernet ved at skære ved 40 år frem for dom i dag, 18 år, den sidste og stort set eneste mulighed (for alt alt for mange borgere) for at komme videre forbliver åben, og det er så absolut et kæmpe pluds, det er en sejer for retssikkerheden, som såmen ikke er for god som den er.

Det gør så der forbliver kortere fra fleks til FP end fra syg til FP, også for os under 40 det gør at vi borgere stadig kan... jamen når nu i ikke gider være enig med lægerne, så må jeg gå efter fleksen og så tage FP´en der fra, når i så finder ud af at jeg altså vitterlig ikke kan arbejde (fæ hoveder)

Jo det er så absolut et plus, og bestemt noget i hvert fald os u 40 har grund til at glæde os over, om end vi endelig ikke må være lalleglade pader og tro den adgang til FP vi har i dag forbliver, det VIL blive svære, bare det at det er debatteret med en 40 års grænse, at der er for mange FP´ere, har haft en ret negativ effekt, så det vil helt naturligt blive svære at få tilkendt FP, når fleksen laves om til en arbejdsevne med skånebehov på 2-3 timer IKKE udløser FP, men fleks (det jo logik for syvsen)

Så at tro den hellige grav er velforvaret, med den udmelding vil være idioti, om end jeg nu stadig holder på at det er en sejer at også os under 40 kan bruge §17 til en omgang sparken gang i ens sag, og omgang oprydning, når der bare ikke er andre muligheder for en fornuftig løsning.

En anden ting jeg lige sidder og tænker, der er ikke nævnt noget om størrelsen på ydelsen (altså FP) der vil de sikkert forsøge at hente nogle af de penge de nu skal ud og finde... nå det er også bare et gæt, om jeg så gætter rigtigt (hvilket jeg så sandelig ikke håber) må tiden jo vise.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat