Se enkelt indlæg
Gammel 14-04-2011, 15:42   #10
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fille Se meddelelser
Hej. I bliver nød til, at gennemgå jeres økonomi nu og sætte tæring efter næring.

Det lyder til I har lidt mange udgifter eller gæld, siden I kun har 2000 kroner tilsammen tilbage om måneden. Din kæreste pension er vel på en 9000-10000 tusind, da din indkomst er så lav.

I kan evt. høre kommunen om I er berettigt til en §34 som hjælp til huslejen.

Jeres medicinudgifter er også rimelig høje. Hvis det er tilskudsberettigt medicin, kunne en af jer eller jer begge muligvis være berettigt til kornikertilskud.

Det er ikke sjovt, når økonomien er stram, men sommetider ved, at gennmegå ens bugdet, kan man finde lidt luft, hvis man skære helt ind til benet.

Det er desværre sommetider en nødvendighed, når man er syg og ikke kan forsørge sig selv. Jeg havde f.eks ikke internet, inden jeg fik tilkendt pension, det var der ikke råd til.

Håber det løser sig for jer og du får en afklaring på dit forløb.
Der er skåret det ned der kan. men det er en indtægt på 9500 og 5500. og faste udgifter på 2x7500. jeg har så fået mit sat ned til 6500, og kæresten betaler en del af mine regninger. og så har vi fisket det fra vi kan. det eneste der er tilbage er at fjerne internettet. og det ordner jeg alle de ting jeg kan på - det vil ikke være en mulighed plus at det er 300 kr pr md. dem vil jeg hellere undvære. min angst for andre mennesker gør at jeg ikke kan ordne ting personligt.

så de knap 2000 er nogen regninger som er fjernet i forvejen. :-S og ja jeg er sat i gæld til halsen og jeg har aldrig haft den store mulighed for at komme ovenpå. lige nu lever jeg på lånt tid fra banken da jeg ikke kan overholde den oprindelige aftale på 2500 pr md men nu er nede på 1500. de penge skal indhentes senere. det lån kunne jeg jo betale normalt på sygedp.
Plus at jeg skylder SKAT, SU-lån og en del også. så omkring en 6-7 år så er jeg gældsfri som jeg afbet. nu.. hvis jeg ikke når at ryge ned inden hvilket nok sker hvis jeg skal gå for længe på konthj.

så jeg kan desværre ikke se der er meget mere at gøre.

mine medicinudg. når 15000 pr år og skal være over 17000 eller lign. er i hvert fald 2000 under det jeg skal være for at få kronisker. og det samme er kæresten. jeg er heldigvis medlem af dk men det er desværre ikke alt der giver tilskud.
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat