Se enkelt indlæg
Gammel 14-04-2011, 15:01   #7
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bertha65 Se meddelelser
Hmmm....fibromyalgi er altså stationær....din psykiske lidelse er en anden diagnose, som bliver behandlet. Hvor længe har du gået med dine smerter?.....har de varet mere end 3mdr.anses det for stationær.....og er du så plaget af dine smerter....at du ikke kan klare et fuldtidsjob, skal du i arbejdsprøvning. Jeg har selv Fibromyalgi, og 2 andre diagnoser....jeg har været igennem hele møllen, og skal nu i arbejdsprøvning, fordi min tilstand er stationær, og alle behandlingsmuligheder udtømt.
Mine smerter startede for over 2år siden, og er bare blevet værre og værre.

Håber det bedste for dig.....og at du får en afklaring på din økonomiske situation, ved hvordan du har det......
Svarer lige flere på en gang sorry...

De ved med sikkerhed at jeg skal gennem udredning, og at jeg får brug for hjælp. men man kan ikke påbegynde denne udredning fordi jeg er hæmmet psykisk..

Jeg har svær PTSD, som på en måde kan minde om socialangst. jeg er bange for andre mennesker og bliver panisk når nogen går bag ved mig. min hukommelse er meget svækket og jeg har derfor svært ved at lære nye ting.

jeg startede med at få mirtazapin(mod dep) uden virkning, så fik jeg cymbalta(mod dep.) uden virkning, mit angst blev værre og jeg sov max 2 timer af gangen, havde konstant mareridt. Kunne ikke lukke øjnene uden at få mareridt. jeg påbegyndte psykolog beh. men fik det voldsomt værre. jeg har en traumatisk baggrund(opvækst) og dette blev lukket op mens jeg var psykisk under kælderen. jeg stoppede derfor psykologbeh.

så efter et stykke tid(halvt år) mente lægen jeg måske skulle prøve valdoxan(mod dep) de har haft en meget positiv virkning. jeg fik nemmere ved at sove og mine mareridt blev til omkring 1 pr nat. nogen dage med flere og andre uden. jeg kom op fra under kælderen til op i kælderen. jeg kunne begynde at huske at gå i bad, spise og nogenlunde huske hvilken ugedag det var. mit humør blev bare ikke ved med at blive bedre. det stoppede efter en måned. og der hænger jeg stadig.

Psykiateren jeg var til fortæller mig at det var rigtig godt jeg fik stoppet psykologsamtalerne og at jeg ikke kun er dep. men også har PTSD. det vil sige at min fremtid ikke ser ud som alle andres. jeg kan ikke gå til psykolog og få det bedre. og derfor skriver han at det vil tage år. men det forudsætter jeg bliver i medicinsk beh. og får støttende psykoterapi(til at give mig lidt mod på livet og komme op, ikke dybdegående).
Når så jeg har det godt, væsentligt bedre vil han foreslå beh. med EMDR, en form for hypnose hvor man sletter begivenhederne/gør dem til mindre fyldende/gør dem ligegyldige. på den måde skulle jeg med tiden måske blive "normal". men han er meget i tvivl om EMDR beh. vil kunne hjælpe.

så jeg frygter bare at det aldrig ender. er meget spændt på hvad det ender ud i om de der 2-3 mdr. Den lille smule fremgang der var en næsten væk og der forsvinder mere for hver dag. jeg er blevet kastet ud i et nye system som jeg ikke kan finde ud af heller. og jeg skal rende til møder og med ansøgninger det ene og andet sted for at få det til bare nogenlunde at løbe rundt. og det er ikke en fordel med PTSD. og så er randers kommune så smart at man skal i 2 forskellige bygninger for bare at holde rede på kontanthjælp - og de ligger i hver deres ende af byen.

jeg ikke kan leje en billig lille lejlighed i byen fordi jeg ville gå helt i hundene. det ville være nemmere at spære mig inde i lejligheden end at købe ind.
men vi bor meget alm hvad ang. huslejen. vi har mdl udgifter for 7500 med alt, husleje-vand-el-varme og ekstra regninger for disse. og det er hvad en lejlighed i randers på max 80 kwm vil koste.
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat