Se enkelt indlæg
Gammel 12-04-2011, 08:56   #5
sommerkys
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 17
Styrke: 17
sommerkys er ny på vejen
Hej Popiae

De merudgifter som jeg har fået til er årligt beregnet fra kommunen og virkelig plukket så meget ned at jeg lige netop er kommet under bagatelgrænsen, det er:

Egenbetaling på medicin pr. år da jeg har kronikertilskud kr.3555,-

Håndsrækninger pr. år kr. 500,- der havde jeg søgt 1200, men kommunen mente kr. 500,- var nok, jeg ved ikke hvordan de beregner det, men jeg kan slet ikke få kr. 500,- til at slå til, de mente så at fordi jeg har en ægtefælle så var det mere end rigeligt.

Transport med Handicap kørsel pr. år kr. 350,- jeg har fået afslag på trivselsbil og taxakørsel som jeg bruger rigtig mange penge på da jeg ikke kan benytte den form for handicapkørsel.

Transport til hospital kontrol og egen læge pr. år kr. 500,- dette kan jeg heller ikke få til at slå til, alene koster en tur frem og tilbage til min læge 300,. pr. gang og til hospitalet kr. 500,-.

Ekstra tøjvask kr. pr. år kr. 321,- jeg har fået til 1 ekstra vask om ugen, der er hverken taget højde for tørring eller slidtage på vaskemaskine eller tøjet.

Handicaprettede kurser pr. år kr. 595,-

Alt er virkelig plukket ned, der er ingen af de ting jeg har søgt der er fuld pris bortset fra egenbetalingen på medicinen som de ikke kan røre ved.

Jeg syntes det er så dårligt af kommunen at de lige præcis skal skrabe det under bagatelgrænsen så de på den måde kommer uden om og give kompensation for de merudgifter man har med sin funktionsnedsættelse.

Venligst Sommerkys
sommerkys er ikke logget ind   Besvar med citat