Se enkelt indlæg
Gammel 01-04-2011, 00:35   #6
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
I forbindelse med at en borger klager over kommunens afgørelse revurderer kommunen afgørelsen. Denne ender oftest med en fastholdelse af afgørelsen, da der ikke er nye oplysninger i sagen.

Herefter sender kommunen revurderingen samt sagens akter til BAN. Der vil langt oftest være vedlagt en skrivelse om at den og den dato har kommunen truffet afgørelse om et eller andet, og at de i forbindelse med klage af den og den dato har fastholdt afgørelsen.

Der er ingen formkrav til en sådan skrivelse, da det i bund og grund kun er en service til BAN, så man hurtigt kan se hvad sagen drejer sig om og hvad der er klaget over.

Det er kun i forbindelse med selve revurderingen at kommunen træffer en reel afgørelse (om enten at fastholde eller ændre den opr. afgørelse), så skrivelsen til BAN har ingen retskraft af nogen art.

Det er heller ikke et internt arbejdsdokument, og man skal derfor som helt klart udg. pkt. have det udleveret i forbindelse med en anmodning om aktindsigt, og hvis det ikke er sket vil det være pga. en fejl. BAN har ingen interesse i at tilbageholde det, og der står ikke noget i det af "interesse".
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat