Se enkelt indlæg
Gammel 31-03-2011, 14:08   #8
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JPM Se meddelelser
Okey, dvs. jeg jeg kan tage det stille og roligt og behøver ikke være nervøs for hvad de gør ved mig hvis jeg ikke finder et job lige nu...?

Jeg har fravalgt fleksydelsesordningen men det har vel ikke betydning for noget vel?

Jeg har fået flexjob på 12 timer om ugen så det er vel også lidt begrænset for kommunen hvad de kan sende mig ud i tænker jeg?
Ja, du kan tage det roligt med hensyn til udbetaling af ledighedsydelse, så længe du ikke nægter hvad kommunen beder om. Du kan ikke nægte at forsøge et fleksjob, tilbyder kommune et og heller ikke aktivering/kursus m.m.

Det er svært at få fleksjob og kommunerne har også svært ved at tilbyde ledige fleksjob.

Men det kan godt få betydning, at du har fravalgt fleksydelsesordningen, HVIS du IKKE kommer på førtidspension eller får et fleksjob INDEN du bliver 60 1/2, da man max. kan få ledighedsydelse til man er 60 1/2. Selv om man til den tid overgår til KH/ægtefælleforsørgelse, så er man stadigvæk omfattet af reglerne for fleksjob, men kan så bare ikke få ledighedsydelse, men må overgå til anden forsørgelse frem til folkepension.

For de der ikke kommer på førtidspension inden og så ikke kan få fleksydelse (efterløn), men stadigvæk er vurderet til fleksjob og ledig, vil få et "slip" på mindst 4 1/2 år, hvor de må nøjes med KH eller ægtefælleforsørgelse.

Så fleksydelsesordningen KAN være god at have i baghånden.

Sidst redigeret af sibt; 31-03-2011 kl. 14:16.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat