Se enkelt indlæg
Gammel 06-11-2007, 11:56   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
De fik ikke valgkort...

Host host host...er det begyndelsen til enden... Hvorfor lige førtidspensionister

Valgkoks rammer førtidspensionister


Af Jakob Christiansen

[email protected]

Når der er i dag stemmes til lokalcentrenes brugerråd på 19 lokalcentre, så bliver det måske uden flere stemmeberettigede førtidspensionister, som aldrig har modtaget deres valgkort.

En fejl ved udsendelsen af valgkortene har gjort, at nogle ældre har fået to valgkort, mens andre slet ikke har fået noget, og det kan i værste fald betyde, at valget skal gå om, skriver Jyllands-Posten.
»Det er da ikke særligt smart, Om det er lovligt eller ikke lovligt, mangler jeg en juridisk vurdering af, siger Jens Lassen, kontorchef i Sundhed og Omsorgs Region Syd, der har har ansvaret for koordineringen af valget til Jyllands-Posten.

Kontorchefen vil ikke afvise, at et omvalg kan komme på tale.

Bekymret rådmand

Rådmand Dorthe Laustsen (SF), der er politisk ansvarlig, er bekymret for valget.
»Det er da rigtig problematisk, hvis der dukker nogle op bagefter og siger, at de ikke var klar over, at der var valg. Jeg synes, at man kan stille spørgsmålet, om det er overhovedet er lovligt. Det skal vi selvfølgelig have klarhed over, siger Laustsen til Jyllands-Posten.

Selv om man ikke har modtaget et valgkort, er det stadig muligt at stemme, hvis man viser id.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat