Se enkelt indlæg
Gammel 22-03-2011, 22:15   #58
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Tusind tak

Jeg har kigget omkring, og konklusionen må være, bla iflg principdommen A-38, at i det øjeblik forlængelsen på de 26 uger udløb, skulle jeg overflyttes til ledighedsydelse, indtil den endelige afklaring foreligger (som Andersine så også skrev længere oppe)

Jeg skal derfor ikke bruge krudt på at søge om yderligere forlængelse af sygedagpenge, men forlange at blive sat på ledighedsydelse. Det er der, kampen må stå lige nu

Hrm, ved nærmere eftertanke, går den måske alligevel ikke, da principafgørelsen jo omhandler en kvinde, som netop har været i stand til at klare en arbejdsprøvning. Der er intet i min sag, som overhovedet åbner mulighed for at jeg kan klare et fleksjob. Måske jeg i virkeligheden er nødt til at sende ansøgning om §17 afsted, i samme øjeblik, jeg afleverer indsigelserne? Mit hoved summer lige nu

Det rejser så et nyt spørgsmål: Når man er på ledighedsydelse og søger en §17 fp, mister man så ledighedsydelsen, hvis der kommer afslag på §17?

Jeg tænker bare om der gør sig det samme gældende, at man jo mister sine sygedagpenge, hvis man søger §17 mens man er på sygedagpenge

Jeg tænker at, hvis man ikke mister ledighedsydelsen, må min strategi være først at få ledighedsydelsen igennem, og derefter søge en §17 (medmindre kommunen skulle vælge at vende rundt på en tallerken, når de nu får chokket med indsigelserne, og så bare give mig den fp på §18)

Hvilket fører til et yderligere spørgsmål: Kan krav om ledighedsydelse, samt ansøgning om §17 foretages på samme tid, eller er det dumt at begynde at søge §17, før der er kommet en afgørelse omkring ledighedsydelse (jeg kan jo, i princippet, risikere at skulle i retten for det)

Altså, det jeg mener er, at jeg jo lige nu stadig er på sygedagpenge. Hvis jeg søger §17 nu, skal sygedagpengene jo fortsætte, i alle fald indtil det tidspunkt, hvor der træffes afgørelse om at sætte mig på ledighedsydelse. Måske jeg slet ikke når at få ledighedsydelse så, inden førtidspensionen gives. men omvendt kan jeg jo også risikere at en førtidspension er mange måneder væk, hvis jeg skal gennem retssystemet eller BAN først

Dette er selvfølgelig et spørgsmål for en advokat, men som sagt, har jeg først tid den 30.

Alle tanker omkring dette modtages med kyshånd

Tusind, tusind tak alle sammen, fordi I gider blive ved at læse med, og bruge krudt på at vejlede mig i min lange føljeton af en sag. Et stort cyberkram til jer alle!
Hej Tassi,

Jeg kan kun sige at det må blive en enten -eller

For med en forlængelse iht. §27 stk. 4, der har de jo sagt at du skal afklares iht. enten fleksjob eller førtidspension, så hvorfor ikke kører på begge i din indsigelse og lad det være op til dem hvad de "vælger". De har jo selv sagt at dette vil blive din fremtid efter sygedagpenge !!

Dog ville jeg være påpaslig med at søge en §17 under sdp. ved afslag ender du højst sandsyndligt på kh. Ved ikke mht. ledigheds ydelse. Der kommer andre kyndige er jeg sikker på.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat