Se enkelt indlæg
Gammel 21-03-2011, 17:14   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nej det må de ikke, du har som patient til en hver tid ret til at takke nej til en behandling, det er DIT valg, kun i en evt situration hvor du er ude af stand til at sige nej (fx bevistløs) eller hvor du er umyndiggjort kan behandling påtvinges.

Og dog der er også ved behandlings domme, men det går jeg ikke ud fra der er tale om.

Din læge har fanget at du ikke tager medicinen jævnt, og jeg tror altså at det er grunden til at du bliver tjekket oftere.

Nu ved jeg ikke hvad du får (og du behøver ikke fortælle det for har ikke en klap forstand på hvilke mærker) men noget medicin er det vigtigt at følge meget meget tæt fordi man kan få ekstreme bivirkninger af dem, ja sågar dø, hvor de kan opdage det før det går galt, ved blodprover (i nogle tilfælde i alt fald) Tager man så ikke medicinen reglmæssigt, ja så er der jo tilsvarende udsving i blodprøverne, hvilket øger grunden til at holde øje, da udsvingene netop er dem der siger noget om hvordan din krop har det.

Hvad er det for en læge der udskriver recpten (altså i aller første ombæring) for er det egen læge, der i tidernes morgen har bestemt at det her skal du have, bør du forlange at komme til en psykriater.

Er det en psykriater, syntes jeg det er helt rimeligt at du beder om at komme til en anden.

Hvis jeg var dig, ville jeg vælge inden at få en til at optage dig når du har bivirkningerne, så lægen kan se at det ikke bare er noget du siger, eller simbelthen kontakte psyk-skadestue.
Skadestuen fordi de kan pådutte din læge at du bør afprøve anden form for behandling (fx ADHD behandling) en pådutning lægerne ofte følger.

Der er naturlihgvis også muligheden for direkte at sige at du nægter at indtage flere lykkepiller, slut basta, men det tror jeg så ikke lige du kommer så forfærdeligt langt med, lige som det er en rigtig dårlig ide ikke at være klar i mæglet... jeg har ikke taget andet end x stk siden sidst, jeg får de de og de symptomer (skriv dem gerne ned og bed om at få listen lagt i din journal)

Det at du direkte siger NEJ ikke mere, eller at du ikke lige har taget dem du bør, kan, som du så i går, få betydning for din udbetalelse af sociale ydelser, i det der jo som støjsenderen jo så korrekt siger, står i loven at man skal afprøve alle muligheder, og netop i sådan en sag er det altså hamrende vigtigt at du via din lægejournal kan påvise at du døjer med enorme bivirkninger, i en evt anke/klage sag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat