Se enkelt indlæg
Gammel 16-03-2011, 12:40   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Question Vil have en advokat til at vurdere dette

Hej med jer
Jeg har nu ventet siden juli på en afgørelse fra BAN, og i den forbindelse er jeg blevet opmærksom på, at Jobcentret har lavet flere ulovligheder - her vedlægger jeg den tekst, som jeg også vil sende til vurdering ved en advokat.

3. juni 2010 modtaget brev fra Jobcenter X med afslag på forlængelse af sygedagpenge og afslag på fleksjob. – heri står der, at jeg skal sende indsigelser senest 7. juni 2010, hvis jeg ikke er enig i afgørelsen. Da dette er for kort tidsfrist ifølge lovgivningen fik jeg en kort udsættelse (mener det var aftalt til to dage).
8. juni 2010 sender jeg klage over afgørelserne per mail, og sender også dette per brev 10. og 11. juni 2010 – i brevet har jeg vedlagt bilag, som ikke er vedlagt i min fremsendte mail, men Jobcenter X har allerede disse bilag, dette var blot for at underbygge min klage. Dog skriver de, at brevene fremsendt 10. og 11. juni 2010 er modtaget efter fristens udløb.
Jobcenter X fastholder deres afgørelse, og denne besked har jeg modtaget per brev 11. juni 2010.
2. september modtaget brev fra Beskæftigelsesankenævnet, at de har modtaget mine klager (…ved telefonsamtale oplyst, at klagerne er registreret 25.08.10)

Kilde: http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b.../Fleksjob.aspx
Klagevejledning i sager om fleksjob
Hvis du vil klage over kommunens afgørelse i din sag, kan du klage til Beskæftigelsesankenævnet. Klagen sendes til kommunen senest fire uger efter kommunens afgørelse. Kommunen videresender klagen til Beskæftigelsesankenævnet, hvis kommunen ikke giver dig fuldt ud medhold i klagen. Hvis du vil klage over sagsbehandlingen, herunder sagsbehandlingstiden, kan du klage til borgmesteren, der er den øverste ansvarlige for kommunens administration.
Kilde: http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...b-tekstversion
Hvis jobcenteret fastholder afslaget, skal centeret inden for 4 uger sørge for, at din klage sendes videre til behandling i Statsforvaltningen.

Af vedlagte ses, at jeg kun har fået 4 dage til at klage over kommunens afgørelse, hvor jeg skal have 4 uger. Derudover fremgår det, at kommunen skulle have sendt min sag videre til Beskæftigelsesankenævnet senest 9. juli 2010, men da Beskæftigelsesankenævnet først har modtaget denne 25. august 2010 er det 6½ uge for sent.

Herudover har jeg fået oplyst, at Jobcentret skal medsende alle sagsakter, når en sag videresendes til kommunen, men jeg har fået oplyst fra Beskæftigelsesankenævnet, at alle sagsakter ikke var med, og dette har Beskæftigelsesankenævnet rykket for 22. februar 2011 – og igen 9. marts 2011. Ved opringning til Beskæftigelsesankenævnet 15. marts 2011 oplyste de, at de endnu ikke har modtaget sagsakter fra Jobcenter X.

Har nogle af jer oplevet sådanne ulovligheder - og hvad har I gjort?
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat