Emner: Mmh :)
Se enkelt indlæg
Gammel 15-03-2011, 10:15   #14
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Men jeg vil heller ikke have dem til at eftergive mit forbrugslån eller banklån, KUN SU-lånet.

Tja, billigt lån eller ej, det er svært nok for mig, at betale de 150 kr. af på su-lånet om måneden.

Nej, jeg skal ikke have flyttet mit forbrugslån, da det er et privat rentefrit lån.

Og ikke et forbrugslån på den måde, men faktisk nærmere et nødvendigt boliglån. Til møbler, da jeg flyttede hjemmefra.
Det gør desværre ingen forskel. 18.000 kr er stadig et bagatel beløb, og enhver kreditor er ligeglad med om man har andre lån eller ej.
Hvis man overhovedet fik dem til at overveje det, og se på sagen, vil de kigge på dine indtægter og faste udgifter (afdrag på lån ikke inkluderet), og konstatere at du har penge nok. Hvis du ikke har penge nok pgra en høj husleje, er der stadig ingen sympati, for du kunne vælge at bosætte dig billigere for at komme ud af moradset. Havde du bil, kunne du sælge den. Eller i dit tilfælde, hvis du har indbo for 65000, så kunne det være at noget af det kunne sælges

Der er ingen kreditor, som vil sige at de godt kan forstå at en anden kreditor skal betales først, eller at indtægterne dækker udgifter, der kunne være billigere. De forlanger betaling ved kasse 1, uanset hvilken rørende historie, man så end kan komme med.

Det eneste, der måske kan få dem op af stolen, er hvis man vitterligt er så forgældet at man overhovedet ikke har realistisk mulighed for at afdrage til alle kreditorer, og at renteudgifterne overstiger det beløb, man er i stand til at betale, så gælden rent faktisk vokser hver måned. Så kan man kontakte dem, og sige at hvis de vil have en chance for at få nogle penge tilbage, er de nødt til at nedsætte lånebeløbet, og dermed renteudgiften.

Hvis de så kan se, at der reelt ikke er mulighed for, hverken nu eller i fremtiden, at betale bare et minimum afdrag, kan det være at de vil være samarbejdsvillige. Ikke til at eftergive gælden, men til at nedsætte gælden, så renteudgiften sænkes til et realistisk niveau. Men det kræver at de andre kreditorer følger med

Og i dit tilfælde går jeg ud fra at det private rentefri forbrugslån slet ikke figurerer. Ergo eksisterer lånet heller ikke. Det er derfor kun lånet på 35.000,- til banken, samt SU lånet, der skal tages hensyn til, og de to lån tilsammen koster så 'lidt' i renter at det vil man slet ikke begynde at kigge på

Du har ingen anden mulighed end at leve på en sten indtil du får afbetalt lånene
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat