Se enkelt indlæg
Gammel 27-10-2007, 20:58   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
ja det tror jeg også

har faktisk stadig det svar fra 2005 Claus Hjort

Kære Lonni J

Tak for din e-mail af 28. januar 2005, som jeg har fået oversendt fra statsmi-nisteren til besvarelse, da spørgsmål om kontanthjælp hører under mit an-svarsområde.

Du skriver, at du er ramt af sygdom efter en trafikulykke, at du har været igennem utallige arbejdsprøvninger uden resultat, og at du nu er sat på kon-tanthjælp. Du mener, at du bliver økonomisk straffet for at være syg, og du spørger, hvad der vil blive gjort for personer, der som dig er sat på kontant-hjælp på grund af sygdom.

Jeg kan som minister ikke gå ind i din konkrete sag, da det er kommunen, der træffer afgørelse i sager om kontanthjælp. Jeg kan dog oplyse, at kon-tanthjælp ydes til personer, der er kommet i en situation, hvor de ikke kan klare sig selv økonomisk, og at der typisk stilles krav om, at modtageren står til rådighed for arbejdsmarkedet, med mindre fx sygdom forhindrer dette. Hvis erhvervsevnen er varigt nedsat på grund af sygdom vil revalidering og eventuelt en ansættelse i fleksjob kunne komme på tale.

Jeg kan som sagt ikke vurdere din konkrete situation, og jeg vil i stedet fore-slå, at du tager kontakt med din kommune, med henblik på at få afklaret, om der er muligheder, fx gennem revalidering og fleksjob, for at hjælpe dig med at få fodfæste på arbejdsmarkedet, eller om helt andre løsninger skal findes.

Jeg vil endelig ønske dig god bedring og udtrykke mit ønske for, at det trods dit dårlige helbred vil lykkes for dig at komme videre med dit liv.


Med venlig hilsen




Claus Hjort Frederiksen
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat