Se enkelt indlæg
Gammel 24-02-2011, 00:07   #29
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FacingTrouble Se meddelelser
Men alt i alt - jeg mistænker altså dette myggeangreb for primært at have forårsaget en virus med symptomerne tilfølge. I hvert fald til at starte med - og efter at læst mere herom, så synes jeg min teori begynder at give mening.

Lyder det for vildt? Er der nogen som har oplevet en virus tilstand som efterfølgende har givet sådanne symptomer? Jeg er nysgerrig, hvorvidt andre med en diagnose ME eventuelt har haft ekstrem sygdom/virus op til ME sygdomstart?
Det minder mig om engang jeg rejste til Cuba, og den første dag fik voldsomme smerter i min fod. Jeg troede en giftig moskito måtte have bidt mig. En lang historie kort: Jeg havde fået en blodprop i benet under flyveturen (lad mig benytte lejligheden til at advare om lange flyveture+brug af p-piller)

Jeg har en information i mit hoved, men kan simpelthen ikke huske detaljer, eller hvor den kommer fra (måske andre genkender den). En mand er i udlandet. Airconditionanlægget spyr noget beskidt vand ud. Næste dag rejser han hjem. Har influenzasymptomer. Bliver ved ankomst kørt direkte på hospitalet, og ender i løbet af kort tid i koma. Han er blevet smittet med legionærsyge, legionærbakterier? Noget med legionær. Han kommer sig, men må leve med livsvarige mén og begrænset funktionsdygtighed

Er du blevet undersøgt for malaria? (aner ikke om det overhovedet findes i Grækenland). Måske endda dette legionella? (eller hvad det hedder)

Jeg oplevede engang at få over 80 myggestik (i DK). Det gjorde mig ret dårlig i flere dage derefter, men det gik over igen

Spørgsmålet må være om græske myg kan være bærere af en virus, der kan lave rod. Har du undersøgt det?

Alle de symptomer du har, kan skyldes rigtig mange ting, og det kan være rigtig, rigtig svært at lokalisere, hvad der er udgangspunktet, og hvad der er følgevirkninger

Blot et par ex:
Du oplever tit før-influenza symptomer: Dit immunforsvar er ganske givet ikke særligt stærkt, så du rager alt muligt til dig i tide og utide
Du har varierende muskulære smerter mange steder i kroppen: Når man har angst og stress kan kroppen ikke slappe af, og man spænder konstant (dermed også har nemmere ved at få kramper)
Fødder og baller sover: Nerver er i klemme. Måske forårsaget af de muskulære spændinger
Du tænker om det hele kan skyldes en psykisk tilstand: krop og psyke hænger sammen i et meget finurligt og fascinerende biokemisk system. Det kan lige så godt være at dine psykiske tilstande er skabt af fysiske problemer. Vedvarende fysiske negative provokationer, som efterhånden skaber en kronisk stresstilstand i kroppen, der går ind og påvirker biokemien, som dermed også påvirker hjernen. Så er der skabt en ond cirkel, hvor krop og psyke nu fastholder hinanden i en kronisk stresstilstand. Som igen fører flere og flere negative ting med sig (som bla et svækket immunforsvar)

Problemet med vores behandlersamfund er at vi ikke angriber problematikkerne holistiske. Hvis man kommer til lægen med ondt i knæet, er det knæet, der bliver kigget på. Hvis man ikke kan finde noget galt, bliver man sendt hjem og må leve med det
Ærgerligt, særligt hvis knæproblemet sad i ryggen
Hvis en person over længere tid har en dårlig holdning, bliver man skæv i ryggen. Dette vil sprede sig, og kan sætte problemer i hele rygsøjlen. Musklerne følger efter. Man kan så blive holdt fast i en kronisk skæv holdning. Som gør at man ikke længere træder med samme tryk på begge ben. Som over længere tid kan belaste knæene, så de begynder at gøre ondt. Hvis man nu begynder at behandle knæene, vil effekten kun være kortvarig, fordi årsagen til knæproblemet stadig eksisterer

Blot et eksempel på, at årsagerne til ens problemer kan sidde helt andre steder, end man regner med, og at det kan være møg svært at finde. Og så længe man ikke kan finde det, kan man vedblive at blive fastholdt i sine dårligdomme - som bliver ved at stresse kroppen, som langsomt bliver mere og mere nedbrudt, med flere dårligdomme til følge

Nej, jeg er ikke læge, og har ikke en skid forstand på det, jeg siger
Men jeg har sat mig meget ind i sagerne, da jeg skulle prøve at hjælpe mig selv af med voldsomme kroniske smerter, som andre ikke kunne hjælpe med
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat