Se enkelt indlæg
Gammel 21-02-2011, 11:18   #20
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Strømer.

Det er et simpelt regnestykke!

Jeg har tidligere gjort opmærksom på det bizarre i en sådan sag.

Læs og FORSTÅ regnestykket i nedstående link!

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9316 hvor jeg var bisidder for en hjerneskadet der i samarbejde med sin arbejdsgiver ønskede et FLEXJOB men hvor kommunen udskød genoptræningen mod lovgivningen således at han IKKE kunne blive så frisk så et FLEXJOB var muligt. Undre du dig stadig?

http://politiken.dk/indland/ECE75346...genoptraening/

Hvis du havde været en ordblind, syg, handicappet og uden uddannelse, ældre medborger uden fine forsikringer..... og være ufaglært medarbejder i et fysisk krævende arbejde........ så havde din sagsbehandler/socialformidler/socialrådgiver modtaget en hel anden ordre fra embedscheferne.

Så var du blevet hagler ind i og gennem adskillige arbejdsprøvninger og så mange undersøgelser som overhovedet muigt, trods du søgte PENSION og IKKE vurderede at du kunne klare et FLEXJOB. Således at du på sigt ville havne på KONTANTHJÆLP...... men hvis du var gift med partner i arbejde med normal indkomst ville det sige 0 kr skriver NUL kr.

Omvendt ønsker du IKKE pension men har en SÆRDELES god PENSIONSORDNING som kommunen selvfølgelig ønsker betaler festen. Hvis du fik dine ønsker opfyldt med et FLEXJOB ville det blive rigtigt dyrt for din kommune.

Derfor TVINGER din kommune dig til PENSION og hvor du IKKE modtager nær så meget fra kommunen, som hvis du havde fået FLEXJOB.

Såre enkelt! Lav dit eget økonomiske regnestykke så ser du resultatet.

Vis denne tråd til din forening! men det kan være de godt ved det?

Mange hilsner
Peter
Mit hoved kan simpelthen ikke greje dette. Har læst alle indlæggene + links flere gange, men jeg forstår det stadig ikke. Kan du ikke skære det ud i pap for mig, ved at bruge nogle tal ex?

Altså feks hvis jeg får 5000 kr/mdr i invalidepension fra pensionsselsskab, kontra at skulle arbejde i fleksjob, hvor min løn har ligget på den anden side af 30.000kr/mdr (vel forudsat at jeg gik tilbage til mit gamle virke)

Er jeg så en af dem, hvor det ville være for dyrt at have mig i fleksjob?

Hvordan udregner man det?
Man kan vel ikke vide, hvor meget man vil koste i flekslønsudgift, før man har fundet et fleksjob? For det er jo ikke sikkert, man kan vende tilbage til sit gamle fag, eller kan ansættes på samme vilkår? Jeg tænker bare at lønudgiften må være et rent gæt, så længe der ikke er et job på hånden, eller hur?

Og hvor meget skal man have udbetalt i privat pensionsordning før førtidspension går hen og bliver billigere - altså at de begynder at modregne?

Mit hoved kan slet ikke forstå dette, og jeg har brug for at få skåret pappet ud i pap
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat