Se enkelt indlæg
Gammel 18-02-2011, 22:59   #45
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
vil lige tilføje:

At jobcenter netop afviste at man kunne klage over en jobplan og henstillede til man kun kunne påklage en afgørelse om bevilling af revalidering.

Jeg har så dels klaget over revalideringen herunder jobplan og mangelfuld ressourceprofil med det resultat at kommunen gav mig fuldt medhold efter deres revurdering og annulerede revalideringen! (istedet for som ønskeligt at lave en ny jobplan og på grundlag af en opdateret og GODKENDT rp)

Og dels påklagede min akasse så direkte til ankenævnet om at tage stilling til hvorvidt det var korrekt af kommunen at afvise klage over jobplan og dermed foranledige til at jeg skulle bruge min revaliderings afgørelse til at kunne klage over jobplan og ressourceprofil. Sagen blev af nævnet forelagt kommunen som kom med supplerende kommentar ligesåvel som min a kasse.

Kommunen med påstand om jeg ikke så mig i stand til uddannelse på ordinære vilkår.og mhp senere arbejde på alm vilkår og ydermere at jeg ønskede flexjob.

Min akasse med henstilling til jeg ønsker revalidering men uden denne ikke ser mig i stand til at blive selvforsørgende på det ufaglærte ord. Arbejdsmarked og at flexjobudvalget i deres afslag påpeger jeg burde kunne kompenseres gennem en revalideringsmæssig indsats.

Det er disse to ting/ afgørelse ankenævnet nu har henlagt istedet for at træffe en afgørelse om.

Selvstændigt i kommunens revurdering af revalidering lå et afslag på revalidering. Dette er også påklaget direkte til ankenævnet (efter råd fra arbejdsmarkedsstyrelsen) pga kommunen havde afvist yderligere klagemuligheder og derfor heller ikke gav klagevejledning eller ville videresende til ankenævn.

Denne klage har ankenævnet efter 2 mdr sendt til kommunen til revurdering. Og kommunen mener så ikke de behøver at svare trods henvendelser fra min side. Først kan de ikke svare overhovedet, så at sagen er overgået til andet team og så senest at de ikke vidste hvilken klage/brev der er tale om.

Så sikken en gang mega rod for havde ønsket ankenævnet kunne have kommet med en afgørelse uanset om jeg fik medhold.



Fik den tanke til morges om jeg skulle klage til ankenævnet for manglende afgørelse, for så er de vidst nødt til at snede den videre tilankestyrelsen hvis de ikke efter 4 uger så kommer frem til at de godt kan lave en afgørelse.

Og om jeg skulle klage til jobcenter over den famøse jobplan de afviste kunne påklages. Det må jo ikke være forsent ift klagefrist når de ikke medgav klagevejledning. Der er vist også en § der siger man godt kan klage over jobplan og arbejdsmarkedstyrelsen skriver da også at jobplan er en afgørelse.

Og endelig om jeg skulle klage til kommunen over sagsbehandlingen ift manglende overholdelse af forvaltningsloven mm. en sådan klage kan ankenævnet godt behandle.

Men alting tager jo tid og jo mere "sure" KOMMUNEN BLIVER JO MERE KAN DE OGSÅ SPÆNDE BEN FOR MIG....
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 19-02-2011 kl. 12:49. Årsag: tilføjelse
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat