Se enkelt indlæg
Gammel 11-02-2011, 10:18   #37
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Victoriane.

Jeg har læst lidt m. på sidelinie, og kan se du efterlyser svar i din sårbare sitaution. Hvilket jeg udmærkede forstår i hele din situation, og så skulle mere en bøvle m. kommune, for ikke at tale om dårlig kommunikation mel. dig og SB.

Jeg skal forsøge indtil kommer mere erfarne svar fra tidl. svarere.

Du spørger:
Citat:
Hvad sker der med min første "klage over jobplan"?
Jeg ser denne klage, som også omhandle sagsbehandlingen, hvorfor jeg ikke kan se du har en frist på 4 uger for at klage. Måske lidt usikker på om ulovlig aktivering kan betragtes, som en afgørelse frem for en del af sagsbehandlingen.

Samtidig synes jeg, du i din situation gør klogt i, at bede om skriftlig svar på en skriftlig henvendelse. Men mener faktisk også det er alm. retningslinier.

Du sprøger også:
Citat:
og med min anden "klage over sagsbehandling"? sender de begge klager til BAN?
I første omgang må de jo svare på dine klager over sagsbehandlingen til dig skriftligt, og mener derpå de bør rette op på mangler og ikke mindst på kommunikationen. BAN beskæftiger sig m. klage voer afgørelser, og for såvidt angår ulovlig aktivering er en afgørelse kan denne bringes videre i BAN. Men de øvrige som er over sagsbehandling bør de selv rette op på, men har du henvendt til til Borgerrådgiveren, som skal hjælpe m. klager over sagsbehandling?

Ang. kommunikationen har du bedt om et SB skift på baggrund af de vanskeligheder, der mønter sig omkr. selve kommunikationen? En sådan skal selvfølgelig rettes højere oppe i system, og man har ikke krav på dette, men det kunne måske være en løsning for både dig og kommune for fremover, at få dels en kommunikation der handler om sagen og ikke om selve kommunikationen el. sagsbehandlingen, hvilket jo faktisk må være i alles interesse.

Håber ovenstående kunne afklare lidt for jer begge. Ellers kommer der sikkert andre bidrag.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat