Se enkelt indlæg
Gammel 30-01-2011, 00:10   #34
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg har lige prøvet at læse alle svarene i den her tråd. Så vidt jeg læser, ligger din sag hos nævnet, da du har klaget over deres fastholdelse i kommunens afslag. (der er stor forskel på nævnet og ankestyrelsen). Beskæftigelsesnævnet har 4 uger til at finde ud af, om de vil fastholde den eller give dig medhold, så du bør vente på deres svar, før du gør mere.

Min anke ER videresendt til Ankestyrelsen, hvor jeg forventer afslag, men så er banen fri til Ombudsmanden.

Hvis nævnet fastholder i, at de ikke vil give dig medhold, kan du klage videre til Ankestyrelsen, men det er meget sjældent, de tager tager op. De tager kun sagen, hvis de mener, den har af principiel karakter.

Netop, forventer afslag!

Hvad er egentlig nævnets begrundelse for deres fastholdelse i kommunens afslag? Synes ikke du skriver noget om det i den her tråd....

"...at det ikke er dokumenteret eller helt åbenbart, at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige og andre foranstaltninger."

"Efter arbejdsprøvning i 2003 vurderede kommunen, at du opfyldte betingelserne for flexjob, men du kom aldrig i gang med dette."
Jeg blev hjemvist fra JSV (Job på Særlig Vilkår) til kommune: Borger er for syg til fexjob! Siden da forværring.


"...at din helbredsmæssige tilstand påvirker din funktionsevne. Din arbejdsevne er dog ikke varigt nedsat i et omfang, der udelukker, at du vil kunne blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. Du burde således kunne klare et arbejde i ikke ubetydeligt omfang uden større fysiske belastninger, hvor der tages passende hensyn til at skåne din ryg".
(baseret på lægekonsulent 1)

"...ifølge de lægelige oplysninger ikke objektive fund, som peger på, at du lider af en funktionsbegrænsende sygdom, du bør derfor kunne udføre lettere arbejde, f.eks. kontorarbejde, evt. i et flexjob."
(baseret på lægekonsulent 2)


Jeg fornemmer, at jobcentret måske har "glemt" at lave en redegørelse for forværring af dit helbred (da du er jo fleksjobber), og at det gør, at det ikke er afklaret og derfor afslag, men blot en tanke.

Humlen ligger begravet i en dyrt indkøbt, af kommunen, speciallægeerklæring, som meget belejligt siger, at "ryggen ikke er helt god, fibromyalgi og leddegigt er bare psykisk".

Egen læge giver et udmærket billede af forværringen, samt en af borger tilkøbt speciallægeerklæring siger, at ledsymptomer er fuldt forenelige med psoriasisgigt.

De to lægekonsulenter i BAN vurderer kun udfra kommunens speciallægeerklæring og BAN afviser min anmodning om en revurdering af lægefaglige udtalelser samt klage over lang sagsbehandling på 5 år og videresender derfor til Ankestyrelsen.


For en påbegyndelse af en førtidspensionssag bør der nok være en opdateret ressourceprofil samt en opdateret lægeoplysninger om forværring af dit helbred og yderligere nedsat arbejdsevne.

Ja, til en § 18! Men også til en § 17?

Det var mine tanker...
Mange tak for svar, Curls!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat