Se enkelt indlæg
Gammel 27-01-2011, 16:57   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Min mand har sat sin fagforening på sagen, fordi det virkede så uoverskueligt for os efterhånden.
Sagsbehandleren i fagforeningen frarådede en klage dengang, da det "bare" var en foreløbig afgørelse.
I går var så mødet i kommunen hvor afgørelsen kom.
Jeg ved så ikke om vi stadig kan klage, eller om tiden er forpasset.
Men jeg er ved at sætte noget sammen for at klage over sagen.
Altså man kan altid klage over en afgørelse. Sørg for at få den skriftligt.

Tjek linket "Sygedagpengestop" på forsiden i venstre side og find ud af, om din mand kan høre under nogen af de punkter der er i § 27.

Bed straks om at få afgørelsen skriftligt, hvis din mand ikke har fået det.

Har din mand fået lavet ressourceprofil inden afgørelsen?
Er han blevet arbejdsprøvet? Hvis ja kunne han klare at arbejde op til fuld tid?
Blev din mand partshørt inden afgørelsen? Dvs. om han har fået brev om varsling af stop af sygedagpenge med de akter, som de har lagt op til afslag på forlængelse af sygedagpenge? (f.eks. lægeoplysninger, ressourceprofil...)

Hvis din mand mener, at jobcentret har manglet nogle nye oplysninger inden afgørelsen, bør man klage over dette og selv nævne, hvilke oplysninger, der ville f.eks. kunne give forlængelse af sygedagpenge (f.eks. lægeoplysninger som de ikke har haft kendskab til).

Husk klagen skal komme fra din mand - ikke fra dig, da det er din mand, som er parten i sagen. Hvis du vil køre sagen for din mand, skal din mand give en fuldmagt til det. Det kan han f.eks. ved at skrive på et stykke papir, at han giver dig fuldmagten til at køre hans sag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat