Se enkelt indlæg
Gammel 19-01-2011, 19:13   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Man kan kun give tidsbegrænsede pensioner hvis det drejer sig om et uforudsigeligt sygdomsforløb....

Altså at man ikke på nuværende tidspunkt kan sige hvordan det vil udvikle sig...

Der er kun få ting som de kan give denne slags pensioner på....

Så hvis man fejler noget som man ved er permanent og lægen/lægerne siger det samme....ja så er det bare at klage over afgørelsen når man får den...

Hvis det så er korrekt at det man fejler er permanent ja så vil ankestyrelsen ændre afgørelsen så det bliver en fast pension...

Risikoen er jo selvfølgelig at ankestyrelsen ikke er enige med kommunen i at man skal have en pension....og så kan de sende den tilbage så kommunen kan lave afgørelsen om igen...

Dette bevirker at de fleste (jeg selv iberegnet) ikke anker sådan en afgørelse...da man er så lettet over at få fred...så man simpelthen ikke tør anke....af ren og skær skræk for at kommunen får den tilbage...

Men er man en mere kold og rolig type...måske en der ikke har haft et slemt forløb...ja så skal man selvfølgelig anke med det samme...

Nu mener jeg ikke selv at det er så slemt at have en revurdering på....der kunne jo ske et mirakel...så man rent faktisk kunne bestride et job....om det så bare er et fleksjob...

Det er mest nogle psykiske diagnoser som bliver betegnet som uforudsigelige...det er mere sjældent når det drejer sig om fysiske diagnoser...

Din sagsbehandler kan godt indstille dig til en tidsbegrænset pension...men det er pensionsnævnet der afgøre om det er det du skal have...

Det hele kommer an på om du har et uforudsigeligt sygdomsforløb....
Tak, Webmaster, at du kunne svare langt bedre end jeg :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat