Se enkelt indlæg
Gammel 18-10-2007, 15:28   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lena... nu kan jeg ikke huske at i din sag, men din overskrift "ressourceprofil" i dette indlæg får mig til at tænke over noget.

Du har fået afslag på pension, ergo mener kommunen, at du har en restarbejdsevne, der kan udnyttes.

Denne restarbejdsevne SKAL kommunen jo beskrive.

Hvordan kan din restarbejdsevne udvikles?

Der skal undervejs i hele forløbet undersøges, om du kan tilknyttes arbejdsmarkedet med så lidt støtte som muligt.

1. Først undersøges muligheden for ordinær beskæftigelse.
2. Så med støtte.
3. Revalidering - inkl. jobplan.
4. Fleksjob
5. Og så førtidspension.

Jeg vil mene, at din ressourceprofil skal dokumentere hele forløbet.

Din ressourceprofil SKAL altså vise, HVAD kommunen har gjort for at hjælpe dig på arbejdsmarkedet.

Gør den ikke det, så er der jo noget helt galt.

Ellers har kommunen tilrettelagt sagsbehandlingen for at UNDGÅ at give dig pension.

Sagsbehandlingen skal foregå, så den hjælper dig ind på arbejdsmarkedet.

Fremgår det af din ressourceprofil?

Kommunen har jo med denne sagsbehandlingsmetode spændt ben for sig selv i processen og skabt sig et voldsomt refusionsproblem.

Hvis du bevilges fleksjob, vil revisionen kunne se, at der er noget galt i din sag, og kommunen vil så miste refusion i de næste 3 år, fordi ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, så er der jo noget galt i din sag.

De kan jo ikke både sige, at du næsten er rask og samtidig give dig hjælpemidler - og måske bil. (og så selvfølgelig alle de andre mystiske ting i din sag)

Jeg gad godt se den revisor, der ikke rynkede bryn, hvis han så det.

Lad kommunen dokumentere, hvordan i alverden de vil udvikle din arbejdsevne.

Lad kommunen dokumentere, hvad du i så fald skulle beskæftiges med.

Hvorfor tilbød de ikke revalidering? Lad kommunen dokumentere det.

Lad kommunen komme med en RIMELIG plan for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat