Se enkelt indlæg
Gammel 17-10-2007, 15:34   #49
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Unhappy

Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Statens "alternative DOMSTOL" Procesbevillingsnævnet har slået til igen, Borgeren (den skadelidte) tabte?

Afslag på FRI PROCES!

Sag 1.) (Gladsaxe Kommune) Ansøgninger har været syltet/under behandling i mere end 3/4 år.

Jeg kunne ikke længere selv betale for advokatbistand, og måtte afbryde retssag.

Det bruges nu som argument til, at jeg ikke kan få dækket omkostninger og gæld.
__________________________________________________ _______________

Sag 2) (Lægekonsulent) Bliver afslået med et argument om, at der ikke foreligger nye oplysninger i sagen.

Procesbevillingsnævnet er bekendt med, at lægekonsulenten har vurderet på ukorrekte oplysninger fra kommunens sagsbehandler.

www.Benny-G.dk

Procesbevillingsnævnet Søborg d. 16.10.2007
Rådhuspladsen 45-47, 4.sal
1550 København V.

Att. Formand Jytte Scharling


Kære Jytte Scharling

Jeg skal med henvisning til min retssikkerhed i sociale sager bede Dem som formand for Procesbevillingsnævnet om, at jeg får godtgjort mine udgifter til advokatbistand og retsafgifter i de 2 sager jeg som førtidspensionist har været nødsaget til, at opgive.

Fri proces- ansøgningerne har været under behandling i mere end 3/4 år, er jo aldeles helt uacceptabelt, for en mindrebemidlet førtidspensionist.

*********

I Procesbevillingsnævnets afgørelse af 12. oktober 2007, står der…

Citat: De har herefter fremsendt kopi af udskrift af Højesterets anke- og kæremåls-udvalgs retsbog af 29. august 2007, hvoraf det fremgår, at Deres advokat har hævet sagen ved Højesteret. Citat slut:

Procesbevillingsnævnet har herefter på ny behandlet sagen.

Citat: Da De har hævet sagen ved Højesteret, finder Procesbevillingsnævnet, ”at der allerede af den grund” ikke kan meddeles fri proces til sagen. Citat slut:

*********

Dette betyder nu, at Procesbevillingsnævnet efter at jeg økonomisk ikke længere for egen hånd er i stand til at betale for advokatbistand, og må stoppe sagerne, så benytter dette som argument for, at ”der allerede af den grund” ikke kan meddeles fri proces til sagen.

Dette er i strid med min retssikkerhed, da dette kritisable grundlag for afslag på fri proces ikke var til stede, da Procesbevillingsnævnet den 24. januar 2007 modtog min fri proces- ansøgning. Klage over Civilstyrelsens afslag på fri proces af 9. januar 2007.

Da sagen mod Gladsaxe Kommune tidligere blev behandlet ved Østre Landsret, blev der bevilget mig fri proces.

Jeg skal på dette grundlag bede Dem som formand for Procesbevillingsnævnet om, at jeg snarest får betalt mine påløbne udgifter i henhold til de fremsendte udgiftsbilag, som vedlagt i brev af 10.07.2007 til sagsbehandler Frederik Siegumfeldt.

Jeg skal derfor henstille til, at vi får løst mine opståede økonomiske problemer på en god og anstændig måde.


Hjemmeside: www.Benny-G.dk


Venlig hilsen

Benny Gerhard
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat