Se enkelt indlæg
Gammel 04-01-2011, 18:26   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Nej ikke alt inklusiv, men EFTER udgifter til leje (lån i bolig) el vand varme osv som en hjemmeboende HKJ modtager selv sagt ikke har af udgifter.
Du mener altså, at forbrug af fx strøm, varme og vand er gratis for borgere i dette land ?


Citat:
Skat er hjertens velkommen, godt nok sys det var noget spøjat at jeg har 0 kr i indtekt, men sådan er det altså, jeg får pt ikke så meget som en øre nogle steder fra, og har ingen renteindtægter ell, vi lever med andre ord 5 mennesker af en løn.
Hvis ellers lønnen er fornuftig overenskomstmæssig og der kommer lidt af det løse ind i form af fx børnefamilieydelse løber det jo også opad i den rigtige retning - men du har jo selv været med til at vælge at der skulle være 3 ekstra munde at mætte, så du har vel ingen grund til at klage ? :-)

Men ellers er det da bare rimeligt, at du har en indtægt på: 0 DKK, så kan der blive mere til andre - også her har du jo selv valgt ?

Så jeg forestiller mig, at du ikke kunne tænke dig, at få en retsgaranti for at dit personlige forsørgelsesgrundlag som minimum garanteres at ligge på 150.000 - 200.000 DKK p.a ?

(det har Rigets finanser nemlig råd til med en totalreform af hele området for overførselsindkomst, forudsat naturligvis at nogle på overførselsindkomst ikke er "finere" end andre og derfor skal have et garanteret højere minimum)


Og nej, man får ikke meget for 1000-1500 DKK pr. månede i dette land - heller ikke med 1000 DKK ekstra, hvis man ud af det beløb skal betale ca. 400++ DKK i medicinudgifter, transport til sygehus på vel minimum 200 DKK pr. månede, forsikringer, hjælpemidler (der tildeles som enten 1/2 egenbetaling eller helt uden tilskud) og andre faste udgifter osv.

Man kan sige at forvaltningsmyndigheden har en lovpligtet oplysningspligt til at bavle om alt det borgeren kan få ud over det svimlende beløb på vel 2400 DKK pr. månede ... men dertil skal man bare være realist og konstatere, at forvaltningsmyndigheder typisk lader det være op til borgeren selv at finde ud af, hvad der ellers kan søges tilskud til samtidig med, at det er ren op ad bakke for hver en krone, der tillige jævnlig ender i diverse ankeudvalg ... that's life anno 2010/2011 i Danmark, når ydelsen er trangsbestemt frem for retsbestemt.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat