Se enkelt indlæg
Gammel 03-01-2011, 19:28   #14
YRMB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
YRMB er ny på vejen
Det er ikke helt sandt, for det første så er det overordentligt svært at blive visiteret til fleksjob på grund af en kronisk smertelidelse hvis man ikke har en diagnose, jeg fik min diagnose 2 uger før min arbejdsprøvning blev afsluttet, og så vendte alt pludselig på en tallerken.

Mht. Fibromyalgi så underbygger min påstand om at det ikke er en anerkendt lidelse på niveau med mange andre, jo netop manglen i korrektheden af dit svar, da vi alle lider frygteligt af smerter der umuliggør arbejde under normale forhold, der er naturligvis forskel på folks smertetærske, men der er ingen Fibromyalgi ramte der har en arbejdsevne der muliggør arbejde under noget der bare ligner normale forhold.



Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Det har overhovedet ikke noget med diagnose at gøre, INTET! man får ikke div ydelser ud fra diagnoser men ud fra arbejdsevne, sådan er det fordi der ikke findes 2 ens mennesker, måden vi mærker vores problemstillinger på ere vidt forskællige, fx at føde, nogle kvinder er ved at dø af smerter, mens andre, som jeg hellere vil føde end blive opereret i mit knæ (igen) er du sindsyg det gør nader, det ulideligt, mens at føde, jarmen det har ikke meget med smerter at gøre (heller ikke at føde en stjernekigger der ligger skævt)
Sådan mærker vi tingene forskelligt, og netop derfor er det arbejdsevnen og IKKE diagnoserne der udløser retten til reva fleks og FP, for den ene der har mistet en hånd i en ulykke kan leve fint uden men overhovedet (ud over lidt besværlighedder i dagligdagen) mens den anden kan lide så meget af fantom smerter, og kulde-smerter at vedkommende på det nærmeste end ikke magter at tage vare på sig selv.

Du (og) din advokat er nød til at forstå at det er arbejdsevnen, og ikke diagnosen, for uden den forståelse, vil din sag blive MEGET knudret alene af den grund at du og advokat taler et HELT andet sprog end kommunen og systemet, det nytter ikke at myndighederne snakker arbejdsevne, som loven foreskriver at de skal, og i snakker diagnoser, det svarer til at min datter beder om en gul tuds og jeg giver hende en rød, fordi jeg kan se hun er ved at tegne et hjerte.
YRMB er ikke logget ind   Besvar med citat