Se enkelt indlæg
Gammel 01-01-2011, 17:08   #179
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Lotte68.

Har først nu læst din sag. Jeg har aldrig læst noget lign.

Har du overvejet, at sende din første side fra denne tråd pr. mail til samtlige politikere på Chr.borg, der har med det sociale område at gøre? Dette kræver jo ikke den store anstrengelse via mail med en overskrift, der spørger til hvordan man som borger skal gebærde sig for at retsikkerhedsloven paragrafer overholdes. Understregningen vigtigt, idet der eft. nytår kommer behandlinger af netop den, hvorfor din mail for aktuelitet.

I din videre beskrivelse i forsøg på dels at få gang i din sag og dels at nogle påtog sig et ansvar, genkender jeg mellem linierne, det der desværre sker m. en sag, som har så mange fejl, mangler, langtrukkenhed ect., at alle skyr den som ilden. Meget sigende i f.eks. dine citater, hvor du har fået kontakt, men vedkommende så siger, at de ikke har ansvar for din sag.

Samtidig kan jeg oplyse dig flg. om Bispebjerg psyk. afd.:

Liaisonpsykiatri er den internationalt anvendte betegnelse for et psykiatrisk fagområde, der fokuserer på relationen mellem psykisk og somatisk sygdom samt undersøgelse og behandling af dertil relaterede lidelser.

Liaisonpsykiatrisk Enhed på Bispebjerg Hospital blev oprettet i 2001 ved økonomisk støtte fra Indenrigs- og Sundhedsministeriets psykiatripulje. Enheden har desuden til specifikke projekter modtaget økonomisk støtte fra Socialministeriet, Københavns Kommune og en række forskningsfonde. Disse midler bortfalder i etaper. Denne Mini-MTV skal derfor betragtes som et forslag til permanentgørelse af den Liaisonpsykiatriske enhed.

1) Ambulatorium:

Alle relevante henviste indkaldes til vurdering og en del afsluttes efter en enkelt konsultation med en ”second opinion”, der sendes til henvisende læge. De øvrige indgår i et kortere eller længere behandlingsforløb, der omfatter rådgivning, psykofarmakologisk behandling og psykoterapi.

• Patienter med angst og depression ved somatisk sygdom. Disse patienter kan behandles effektivt psykofarmakologisk og enkelte med psykoterapi.

Enheden ser mange på tilsyn (se punkt 2) og følger en del af disse i ambulant regi.

• Patienter med sygdomsangst (hypokondri). Disse tilstande er almindelige, men blev tidligere sjældent diagnosticeret.

Enheden har i samarbejde med forskere ved Maudsley Hospital, London vist at sygdomsangst kan behandles psykoterapeutisk med god effekt.

Antidepressiva har tilsyneladende også god effekt (forskningsprojekt under

planlægning).

• Patienter med somatoforme smerter. Der er i samarbejde med Maudsley Hospital, London planlagt udvikling af kognitiv smertebehandling, hvortil der søges EU midler.

Behandling af pilotgruppe er startet i januar 2005.

Link: http://www.psykiatri-regionh.dk/NR/r...ansoegning.pdf

Ja det er uhyrligt med min sag, overvejer også om ikke jeg skal sende min indlednede skrivelse i denne tråd videre til politikerne. Vil dog i første omgang lige få en snak med min SB. på mandag.
Det er af stor vigtighed at min sag blever sendt videre til pensionsnævnet hurtigt, da jeg får store vanskeligheder økonomisk hvis ikke snart der sker noget i denne sag.

SB har jo lovet mig, og det har jeg på optagelse, at hun indstillier mig til en 18 og jeg har skriftligt at min sag vil blive afsluttet hurtigt efter speciellægeerklæringen var færdig. Men SB kan jo nok selv se at vi må have noget bedre at sende med sagen end det vrøvl og løgn.
Men i værste fald hvis hun har ombestemt sig og mener jeg nu skal på Liaison og vente på en vurdering i kø i et års tid, så vil jeg bare holde fast i den paragraf 17 jeg ansøgte for over en måned siden, jeg har jo ikke skrevet under på at jeg vil annullere den ansøgning, så den er faktisk stadig gældende hvis jeg kræver det.
Og i så fald kommer den seneste Speciellægeerklæring jo ikke med, da den blev lavet efter jeg søgte på foreliggende dokumentationsgrundlag.

Men det er bare i værste fald, tror altså ikke min SB vil snyde mig, hun har også selv dårlig ryg, er opereret og har stadig ondt.
Så tror nok også min SB ville blive vred hvis hendes læge sagde nu skulle hun til psykiater for sine rygsmerter. Men jeg kan da i sjov sige til hende at vi kan følges til psykiater med vores nakke og rygskader.


Tak for linket til Liaison.
Det er sørme meget brugbart for mig. Der står jo netop at det omhandler mennesker der har smerter som ikke kan findes en direkte årsag til, og som derfor kan være af psykisk karakter.
Jeg har en MR-scanning, som giver mig en diagnose og forklarer hvorfor jeg har ondt, derfor er det jo også helt vildt og vanvittigt, at jeg bliver diagnostiseret som hyopkonder, det er virkelig grotesk. Jeg kan ikke finde nogen anden forklaring end at lægen må være gal i hovedet.

Så jeg tænker, at hvis jeg rent faktisk kontaktede Liaison, så ville de vel nok afvise mig, for så siger jo jo at jeg har ondt på grund af en konstateret alvolig nakkeskade med nerverodstryk, så er der vel ikke mere at komme efter.
Og Mariane Borritz er jo ikke engang neurolog, hun er derfor slet ikke kompetent til at lave en speciellægeerklæring på mig omkring min sygdom når hun slet ikke er ekspert på området.


Men må jeg lige spørge dig angådende Liaison - jeg forstår ikke helt hvad du mener. Mener du at hun henviser mig der, for jo flere hun henviser jo mere chance for at afdelingen overlever altså får lov at forsætte da det viser at der er brug for den afdeling?
Jeg læser det lidt sådan, men ved ikke om jeg tager fejl.
I så fald er det jo vældig interessant.

Sidst redigeret af Lotte68; 01-01-2011 kl. 17:14.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat