Se enkelt indlæg
Gammel 19-12-2010, 14:48   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Superhoax.

Nu er der det meget vanskeligt at "måle", hvad vi får får pengene i forhold til eksportindtægter. Samtidig skal det jo ses i lyset af, at når kongehuset er på officielt besøg med hele cirkuset i andre lande, så er der både ministre, embedsmænd, og danske virksomheder på banen. Derved bliver det jo meget svært, at sige om hvem, der har banet vejen for evt. senere eksport.

Uanset tilhænger el. modtsander af kongehuset kan man jo spørge, om man synes der er et rimeligt forhold mellem gavens str. og deres indkomst. Men det fortæller jo noget om vores samfund, at dem med meget til mere tildeles, og deler ikke gerne med dem der fattes. Jeg kender en del mennesker med ringe indkomst, som procentvis giver langt mere i kr. og øre, også mange som gerne deler det lidt de har i naturieler med andre.

Og ikke mindst at man kommer for sent ud af hullerne til at gaven kan komme til nytte i år, hvor der i mdr. har været råbt på ekstra mange med behov for julehjælp.

Det kan også undre mig, at man ikke i kongehuset nytænker deres funktion i forhold til det samfund de befinder sig i. Du kommer netop selv med et eks. omkr. Frederik og OL, hvor det jo nærmest smager af Chr. 4 tid.

F.eks. synes jeg det er helt mærkværdigt, at man ikke finder nogle mærkesager, der gavner samfundet på længere sigt end lige at "klippe snorer over" et par gange om ugen ved begivenheder, hvor man kommer ud på besøg i det samfund, man slet ikke har kontakt med. Og måske heller ikke forstår. For slet ikke at tale om deres hobbies, som for nogles medlemmers vedkommende bliver brugt rigtigt megen tid på.

Er man tilhænger af kongehuset og ønsker dets overlevelse ser jeg det sådan, at de må forny sig, således at de har en funktion ud over at være kransekagerfigurer, der møder op i glimt og vinker, men ellers kun liv lever på 1.klasse og føle sig beretiget til dette uanset, hvordan man udfører sit meget flot betalte arbejde. Jeg er ikke personligt tilhænger af præsidenter, men heller ikke tilhænger af kongehuset. Og har det ok. med, at nogen har følelsesmæssigt forhold til kongehuset. Der er jeg bare ikke.

Et lille eks. på, at Mary og Frederik er helt uden føling med hvad det afstedkommer for fødende i dec. og jan. mdr., som hører under Riget:

Tidl. har man ved et barns fødsler "kun" stiller et par rum til dispotion til kronsprinseparret, nu pga. tvillingefødsel skal der stille en halv afd. til rådighed. Jeg spørger bare, hvor meget kan Mary skræve over?

For slet ikke at tænke på, hvis de skulle få lyst til flere børn om 5 år, og de må have hjælp via teknik, og dette så afstedkommer trillinger el. flere, ja, så må vi holde hele fødeafd. på Riget på stand bye i flere mdr..

Årligt fødes der ca 5.400 fødsler i Obstetrisk Klinik, Riget - heraf ca. halvdelen fra lokalområdet. Dvs. ca. 450 pr. mdr.- og ved lukning af halve afdeling i 2 mdr. berører det derfor 450 nyfødte børn med dette fuldstændige uforståelige arrangement, og 900 forældre!

Så må undersåtterne så forføje sig til andre hospitaler, hvor der jo allerede er overfyldt, som udmeldt af jordemøderne i flere mdr.

Sidst redigeret af Stezu; 19-12-2010 kl. 15:41. Årsag: indlæg lagt sammen skriv venligst til flere brugere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat